پتروشيمی و تکنولوژی آن
نویسنده:
دکتر سيروس نوری
مترجم:
سال نشر:
1386
صفحه:
340
نوبت چاپ:
1

عواملی چون ارزانی مواد اولیه، ارزش افزوده فراورده‌ها و نیاز روزافزون و حیاتی به محصولات پتروشیمی از مهم‌ترین عوامل سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود.

صنعت پتروشیمی به صنایعی اطلاق می‌شود که در آنها هیدروکربن‌های موجود در نفت خام و گاز طبیعی به محصولات شیمیایی تبدیل می‌شوند. این محصولات که از هیدروکربن‌ها و طی یک سری عملیات شیمیایی به‌وجود می‌آیند، در اصطلاح به‌نام محصولات پتروشیمی معروفند.

فرآورده‌های پتروشیمی فرآورده‌هایی هستند که تمام و یا قسمت اعظم آن‌ها از منابع نفتی یا گاز طبیعی حاصل می‌شوند. فرآورده‌های پتروشیمی، اغلب شامل ترکیبات زنجیری، معطره و نفتنی و یا مشتقات آنها هستند ولی باوجود این موادی چون گوگرد، آمونیاک و دوده نیز جزء این ترکیبات محسوب می‌شوند.

کتاب حاضر براساس سرفصل ستاد انقلاب فرهنگی تنظیم شده و حاوی مطالبی است که برای تدریس در دانشگاه درنظر گرفته شده است. در سرفصل‌های مختلف این کتاب، ضمن اشاره به مطالب پایه‌ای، از انواع مواد اولیه، مواد مبانی و محصولات پتروشیمی و هم‌چنین از صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز بحث شده است.

این کتاب در 5 فصل تنظیم شده است و ابتدا با ارائه اهمیت و تاریخچه پتروشیمی آغاز می‌شود و سپس مباحث مواد اولیه، تهیه مواد میانی، محصولات نهایی و درنهایت صنایع پتروشیمی موجود در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب «پتروشیمی و تکنولوژی آن» در 340 صفحه و به‌قیمت 6500 تومان دراختیار علاقه‌مندان به صنایع پتروشیمی قرار دارد.

فصل اول: کلیات..................................................................................................... 5-32

فصل دوم: مواد اولیه............................................................................................... 33-108

فصل سوم: تهیه مواد میانی.................................................................................... 109-186

فصل چهارم: محصولات نهایی................................................................................... 187-299

فصل پنجم: صنایع پتروشیمی موجود در ایران.............................................................. 301-324

منابع مورد استفاده................................................................................................ 325-330

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی شيمي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved