مهندسی ارزش
نویسنده:
ريچارد پارک
مترجم:
سيد مرتضی کشفيان ريحانی - مهوش گلشن - صديقه امينايي
سال نشر:
1387
صفحه:
392
نوبت چاپ:
1

بسياري مهندسي ارزش را سودمندترين ابزار مديريتي براي كنترل هزينه پروژه و يكي از كاراترين روش هاي حل مسئله مي دانند. بسياري از مديران براي دستيابي، به اهدافي دور از دسترس و نيازمند هماهنگي و توافق نظر بين واحدهاي مختلف، از اين ابزار بدون نياز به هيچ گونه تغييري در سازمان خود، با رضايت مندي استفاده مي كنند و از نتايج فراتر از انتظار آن بهره مند مي شوند.

بسياري از افرادي كه با مهندسي ارزش در سمينارهاي آموزشي كوتاه مدت آشنا مي شوند، چنين ابراز مي كنند كه ايشان در گذشته بارها بخش هايي از اين فرآيند را با قوت و ضعف انجام داده ولي نام مهندسي ارزش بر آن نمي گذارند. ولي مهندسين ارزش و در رأس آنها انجمن بين المللي مهندسي ارزش تأكيد دارند، اگر رويكرد مهندسي ارزش به تمامي و به صورتي كاملاً ساختار يافته و نظام مند استفاده نشده و مراحل تكميل اطلاعات، تحليل كاركرد، خلاقيت، ارزيابي، توسعه و ارائه، به درستي قدم به قدم با حفظ ضوابط هر بخش انجام نشوند، بيشتر پتانسيل تيم ناشناخته و استفاده نشده باقي خواهد ماند و از اين رو بر آن فرآيند نمي توان نام مهندسي ارزش گذاشت.

بخش اول كتاب با عنوان «دنياي اطراف ما» جهت يادآوري سيستم هاي تجاري و اطلاعاتي ارائه شده است. بخش دوم تحت عنوان «اقتصاد سود » زمينه هاي فني توسعه پروژه، خواه محصول، خدمات، فرآيند خواه روند يك كار اقتصادي، خدمات اجتماعي، مدارس غيرانتفاعي يا رفع نيازهاي محدود براي خود يا خانواده را پوشش مي دهد.

بخش سوم كتاب «علوم انساني» است كه گاهي اوقات علوم نرم ناميده مي شود. ارتباطات اجتماعي، تيم هاي انگيزش، كار تيمي و خلاقيت، عوامل ضروري در فرآيند مهندسي ارزش است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و در نهايت در بخش چهارم «مجموع تمام بخش ها» هدف اصلي كتاب است. در اين بخش تمامي عناصر تاريخي، دانش فني و روابط انساني را با هم در مهندسي ارزش جمع كرده است و اين تنها سيستمي است كه نه تنها اين اجزا را گردهم جمع مي كند و يك سيستم كارا مي سازد، بلكه استفاده از آنها را براي دستيابي به بهترين نتيجه از منابع فراهم مي كند.

كتاب «مهندسي ارزش» در 392 صفحه و به قيمت5500 تومان در اختيار دوره هاي تدريس دانشگاهي و دوره هاي رسمي آموزش مهندسي ارزش و تمامي علاقه مندان قرار دارد.

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی صنایع

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved