بازاريابي در اصل به مفهوم ايجاد نياز و علاقه در مصرف كننده به اين منظور كه در بازار به دنبال كالا يا خدمت ارائه شده توسط شركت يا سازماني خاص باشد و لذا يكي از شگردهاي اصلي يك چنين سرمايه گذاري، تبليغات وسيع و به موقع براي ايجاد نياز و علاقه مي باشد. در اين رهگذر، به موازات ساير سازمان ها، تربيت بدني و علوم ورزشي نيز چه در شكل توليد كالا و تجهيزات ورزشي و چه در شكل ارائه خدمات مربوط به تندرستي، شادابي و تفريحات سالم، نيازمند برخورداري از بازاريابي موفق و موثر مي باشد. تا در پرتو آن، روز به روز بر ميزان علاقه و ظهور نياز به ورزش و تربيت بدني در هر دو شكل، افزوده شود.
در كتاب حاضر ابتدا به تعاريف و مفاهيم بازاريابي پرداخته و سپس مباحث بازاريابي ورزشي و پژوهشي پيرامون بازاريابي ورزشي را مورد بررسي قرار داده است.
كتاب «بازاريابي ورزشي» در 300 صفحه و به قيمت 4200 تومان در اختيار دانشجويان رشته تربيت بدني و علاقه مندان قرار دارد.
فصل دوم: بازاريابي ورزشي........................................................................... 85
مقدمه............................................................................................................. 132
حركت از Pو4 (محصول، قيمت، تبليغ و ترويج و مكان) به طرف بازاريابي ارتباطاتي........... 133
بازاريابي ارتباطي.............................................................................................. 136
فرآيند ارتباط در فروش ميان تماشاگران به عنوان مصرف كنندگان.................................. 138
بازار ورزشي..................................................................................................... 138
تماشاگران به عنوان مشتريان.............................................................................. 139
تماشاگران به عنوان مصرف كنندگان...................................................................... 144
مقدمه............................................................................................................. 149
روش مطالعه..................................................................................................... 151
نتيجه گيري...................................................................................................... 154
بحث و تجزيه و تحليل......................................................................................... 162
نتيجه گيري...................................................................................................... 165
مقدمه............................................................................................................. 168
فوتبال غير حرفه اي يا آمارتور در ايالات متحده.......................................................... 169
فوتبال حرفه اي در ايالات متحده............................................................................ 169
ليگ اصلي فوتبال: عوامل بازدارندگان كليدي........................................................... 171
مشكلات مديريتي و بازاريابي براي MLSو............................................................... 174
ساختار ليگ..................................................................................................... 175
اصلاح محصول................................................................................................... 175
هيات آموزشي................................................................................................. 177
نتيجه گيري...................................................................................................... 179
فصل سوم: پژوهشي پيرامون بازاريابي ورزشي (مباني كاربردي)................... 231
فهرست منابع................................................................................................... 281
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
|