سيستم مديريت استعدادها (TMS)
نویسنده:
دكتر حسين عليان (عطا آبادي)
مترجم:
سال نشر:
1388
صفحه:
184
نوبت چاپ:
1

 

استعداد در لغت به معناي «شي عتيقه» مي باشد و شيء عتيقه نيز در ذهن ما هر چيز گران بها و كميابي را تداعي مي كند كه بدست آوردن آن ارزشمند اما در عين حال مستلزم صرف وقت، انرژي و هزينه است. واقعيت آن است كه هر يك از ما انسان ها در درون خود استعداد بالقوه اي داريم كه كشف و شناسايي آن افق زيبايي را فراروي زندگي ما خواهد گشود و به سان قله ايست كه ما مكان دقيق آن را فراموش كرده و چه بسا در كوهستان هاي دور دست آن را جستجو مي كنيم.

در اين كتاب سيستم مديريت در استعدادها در سطح كلان و خرد بررسي مي شود و در فصل پاياني به مبحث خودشناسي (سفري به دنياي درون ) مي پردازد.

كتاب «سيستم مديريت استعدادها» در 184 صفحه با ضميمه اصول 10 گانه TMS با حمايت امور كانون هاي فرهنگي و هنري دفتر امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به چاپ رسيده است.

مقدمه................................................................................................................. 10

فصل اول: سيستم مديريت در استعدادها (كلان).................................................. 15

1-1- مقدمه فصل اول.............................................................................................. 19

1-2- مباني سيستم مديريت استعداد (TMS) در سازمان.............................................. 19

1-3- مديريت نسل Xو............................................................................................. 26

1-4- انگيزش افراد مستعد........................................................................................ 30

1-5- هنر تعامل با استعدادها.................................................................................... 31

1-6- جذب استعدادها............................................................................................. 32

1-7- توسعه ي استعدادها....................................................................................... 35

1-8- پاداش و جبران استعدادها................................................................................. 37

1-9- حفظ استعدادها.............................................................................................. 39

1-10- مديت تعارض افراد مستعد با سازمان................................................................ 39

 

فصل دوم: سيستم مديريت استعدادها در سطح خرد........................................... 43

2-1- مقدمه.......................................................................................................... 44

2-2- تعاريف و مفاهيم اوليه...................................................................................... 45

2-3- اهميت استعداد يابي....................................................................................... 46

2-4- سيستم مديريت استعداد فردي......................................................................... 50

2-5- شناخت درون داشت ها................................................................................... 50

2-6- تدوين چشم انداز............................................................................................ 52

2-7- اتخاذ استراتژي .............................................................................................. 54

2-8- عوامل تأثير گذار در TMS فردي........................................................................... 55

 

فصل سوم: خودشناسي (سفري به دنياي درون)................................................ 59

3-1- مقدمه.......................................................................................................... 61

3-2- شناخت تيپ هاي شخصيتي............................................................................ 62

3-3- هوش........................................................................................................... 109

3-4- بهره هوشي (IQ) و......................................................................................... 112

3-5- هوش هيجاني (EQ)و...................................................................................... 119

3-6- هوش معنوي (SQ)و........................................................................................ 119

3-7- حافظه.......................................................................................................... 119

3-8- آزمون هاي حافظه........................................................................................... 121

3-9- راهكارهاي تقويت حافظه.................................................................................. 123

3-10- خلاقيت....................................................................................................... 125

3-11- نفگر........................................................................................................... 132

3-12- انواع تفكر.................................................................................................... 133

3-13- رابطه ي تيپ شخصيتي با تفكر........................................................................ 134

3-14- جملات نغز در باب تفكر................................................................................... 136

3-15-تست نقاشي............................................................................................... 138

3-16- آزمون خط شناسي....................................................................................... 143

3-17- امضاء شناسي............................................................................................. 147

3-18- آزمون انگيزه پيشرفت (ACTM)و........................................................................ 150

3-19آزمون رضايت شغلي........................................................................................ 151

3-20- آزمون شيوه زندگي (موفقيت بين فردي)............................................................ 154

3-21- آزمون آينده نگري........................................................................................... 156

3-22- مقياس ارزش هاي شخصي و خانوادگي............................................................ 158

3-23- ساير آزمون هاي خودشناسي......................................................................... 160

3-24- خودشكوفايي............................................................................................... 164

3-25- جمع بندي فصل خودشناسي.......................................................................... 174

 

ضميمه: اصول 10 گانه TMS و................................................................................... 180

منابع و مراجع (فارسي و لاتين)................................................................................ 181

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved