كاربرد نرم افزار s-Plus در تحليل هاي آماري
نویسنده:
آيتين سعادت - مهدي مختارپور - زينب نوروزي
مترجم:
سال نشر:
1389
صفحه:
342
نوبت چاپ:
1

نرم‌افزار S-PLUS يكي از نرم‌افزارهاي پيشرفته دهه اخير مي‌باشد كه با سرعت قابل ملاحظه‌اي پيشرفت داشته است و نسخه‌هاي مختلف آن هر چند وقت يكبار به جهان عرضه مي‌شود. اين نرم‌افزار با برخورداري از كارايي وسيع در نظريه‌هاي مختلف آمار در سطوح مقدماتي و پيشرفته خصوصاً در سال‌هاي اخير به عنوان ابزاري مهم در عمده تحليل‌هاي كمي داده‌ها و مدل‌هاي آماري و استخراج نتايج توسط پژوهشگران جهان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. S-PLUS با بيش از 4200 تابع پيش ساخته و محيط فعال براي ورود داده‌ها و تحليل اطلاعات و همچنين محيط گرافيكي قوي و گستردگي نمودارها كه در اختيار هر كدام از موضوعات مختلف آماري قرار داده است، به درك و فهم بيشتر و راحت‌تر اطلاعات و موضوعات كمك شاياني مي‌نمايد. همچنين زبان برنامه‌نويسي آن به گونه‌اي است كه توابع و برنامه‌هاي پيشرفته را مي‌تواند با حجم كمي از دستورات به مرحله انجام برساند، بدون اينكه محقق به زبان برنامه‌نويسي ديگري احتياج داشته باشد. اين نرم‌افزار قابليت‌هاي بسياري در زمينه مدل‌هاي قديمي، تكنيك‌هاي مدرن و نظريه‌هاي نوين آماري از قبيل ناپارامتري، رگرسيون استوار و موجكها دارد.

اين كتاب در 9 فصل تدوين شده است. در فصل اول تحت عنوان ويرايش داده‌ها به توضيح مقدماتي نحوه رفتار با داده‌ها در S-PLUS پرداخته شده است. در فصل دوم نحوه رسم نمودارهاي آماري در اين نرم افزار به تفصيل شرح داده شده‌اند. فصل سوم شامل مفاهيم اوليه آمار نظير معيارهاي گرايش به مركز، معيارهاي پراكندگي و به طور كلي مفاهيم آمار توصيفي مي‌باشد. در فصل چهارم برخي آزمون‌هاي آماري پارامتريك و ناپارامتريك كه مورد استفاده فراواني دارند بررسي شده‌اند. در فصل پنجم مدل‌هاي اتو رگرسيو و ميانگين متحرك و مفاهيم كلي مدلسازي در مبحث سري هاي زماني بررسي شده‌اند. فصل ششم با عنوان رگرسيون به تفسير مفاهيم رگرسيون خطي ساده و رگرسيون چند متغيره، مدل‌سازي، روش‌هاي مختلف رگرسيوني و ... پرداخته است. در فصل هفتم با عنوان طرح‌آزمايش به مرور مفاهيم طرح‌هاي عاملي، مقايسه‌ها، آزمون‌هاي مختلف و... پرداخته شده است. فصل هشتم با عنوان داده‌هاي رسته‌اي به تفصيل به بررسي داده‌هاي رسته‌اي و نحوه برخورد با اين نوع داده‌ها در مباحث مختلف آماري پرداخته است. و نهايتاً در فصل نهم انجام كنترل كيفيت آماري با استفاده از نرم‌افزار S-PLUS مد نظر قرار گرفته است.

كتاب «كاربرد نرم‌افزار S-PLUS در تحليل‌هاي آماري» در 342 صفحه و به قيمت 6600 تومان در اختيار دانشجويان كارشناسي رشته آمار قرار دارد.

 

 

فصل اول: ويرايش داده ها.................................................................................. 15

 

فصل دوم: رسم نمودارها در نرم افزار S-plus  و................................................... 37

 

فصل سوم: آمار توصيفي.................................................................................... 55

 

فصل چهارم: آزمون هاي آماري............................................................................. 73

 

فصل پنجم: سري هاي زماني............................................................................... 112

 

فصل ششم: رگرسيون....................................................................................... 160

 

فصل هفتم: طرح آزمايش.................................................................................... 216

 

فصل هشتم: داده هاي رسته اي............................................................................ 259

 

فصل نهم: كنترل كيفيت آماري............................................................................. 321

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه رياضی و آمار

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved