فصل 1- سازمانهاي پروژه محور و مديريت دانش /1
1-1- سازمان پروژه محور /3
1-2- تيم پروژه /6
1-3- تيمسازي پروژه /8
1-4- اعضاي تيم پروژه /10
1-5- دانش و خرد /12
1-6- مديريت دانش و محيطهاي كار پروژه مربوط به دانش /13
1-7-دانش /16
1-8- انواع دانش /17
1-9- هفت مولفه دانش /22
1-10- انواع دانش ايجاد شده در پروژه /25
1-11- شايستگي /26
1-12- سبك رهبري /27
1-13- فرضيات شناختي /30
فصل 2- به اشتراك گذاشتن دانش و روشهاي آن /33
2-1- پايههاي به اشتراك گذاشتن دانش /37
2-2- شهود /39
2-3- زبان /40
2-4- تمثيل و استعاره /41
2-5- رسانه /42
2-6- تقليد /43
2-7- كارگزاري كرانه /44
2-8- الگوساز /46
2-9- اينترنت /48
2-10- شبكه داخلي /48
2-11- مذاكرات متني /49
2-12- داستانگويي /50
2-13- بر روي خط داستان سرايي /51
2-14- داستانهاي شركت پروژهاي /52
2-15- استادي /55
2-16- عوامل موثر به اشتراك گذاشتن دانش در محيطهاي پروژهاي /58
2-17- خلق يك فرهنگ اشتراك دانش موثر در كارهاي پروژهاي /76
2-18- سخن نهايي /80
فصل 3- ثبت درس آموختهها /85
3-1- مديريت درس آموختهها پروژه /88
3-2- چرا مديريت درس آموختهها /88
3-3- شيوههاي جمعآوري /89
3-4- روشهاي ثبت آموختهها در شبكه اطلاعاتي داخلي سازمان /93
3-5- شيوههاي مميزي و تحليل /97
3-6- نحوه ثبت يا ذخيرهسازي /98
3-7- شيوه پخش و به اشتراك گذاري /98
3-8- ارائه دو روش براي ثبت درس آموختهها /99
فصل 4- شكافهاي دانشي و انجمنهاي خبرگي /103
4-1- تعريف شكاف /105
4-2- انجمنهاي خبرگي در سازمانهاي پروژه محور /113
فصل 5- پيادهسازي مديريت دانش در گروه تخصصي قائم /121
5-1 تعيين چشم انداز، استراتژي، فرآيندها، اهداف اركان و برنامههاي اصلي مديريت دانش/124
5-2- مراحل پروژه پياده سازي مديريت دانش توسط شركت مشاور /129
5-3- فاز پياده سازي راهبردهاي فرهنگ سازيماني /138
5-4- فاز پياده سازي راهبردهاي ساختاري /143
5-5- فاز طراحي و پياده سازي سيستم جامع نرم افزاري /145
5-6- برخي از اقدامات انجام شده براي پياده سازي مديريت دانش در گروه تخصصي قائم /153
5-7- اهم دستاوردهاي كسب شده از پياده سازي مديريت دانش /155
پيوستها /157
پيوست 1/159
پيوست 2/160
پيوست 3/161
پيوست 4/162
پيوست 5/163
پيوست 6/164
مراجع /165
فصل 1- سازمانهاي پروژه محور و مديريت دانش /1
1-1- سازمان پروژه محور /3
1-2- تيم پروژه /6
1-3- تيمسازي پروژه /8
1-4- اعضاي تيم پروژه /10
1-5- دانش و خرد /12
1-6- مديريت دانش و محيطهاي كار پروژه مربوط به دانش /13
1-7-دانش /16
1-8- انواع دانش /17
1-9- هفت مولفه دانش /22
1-10- انواع دانش ايجاد شده در پروژه /25
1-11- شايستگي /26
1-12- سبك رهبري /27
1-13- فرضيات شناختي /30
فصل 2- به اشتراك گذاشتن دانش و روشهاي آن /33
2-1- پايههاي به اشتراك گذاشتن دانش /37
2-2- شهود /39
2-3- زبان /40
2-4- تمثيل و استعاره /41
2-5- رسانه /42
2-6- تقليد /43
2-7- كارگزاري كرانه /44
2-8- الگوساز /46
2-9- اينترنت /48
2-10- شبكه داخلي /48
2-11- مذاكرات متني /49
2-12- داستانگويي /50
2-13- بر روي خط داستان سرايي /51
2-14- داستانهاي شركت پروژهاي /52
2-15- استادي /55
2-16- عوامل موثر به اشتراك گذاشتن دانش در محيطهاي پروژهاي /58
2-17- خلق يك فرهنگ اشتراك دانش موثر در كارهاي پروژهاي /76
2-18- سخن نهايي /80
فصل 3- ثبت درس آموختهها /85
3-1- مديريت درس آموختهها پروژه /88
3-2- چرا مديريت درس آموختهها /88
3-3- شيوههاي جمعآوري /89
3-4- روشهاي ثبت آموختهها در شبكه اطلاعاتي داخلي سازمان /93
3-5- شيوههاي مميزي و تحليل /97
3-6- نحوه ثبت يا ذخيرهسازي /98
3-7- شيوه پخش و به اشتراك گذاري /98
3-8- ارائه دو روش براي ثبت درس آموختهها /99
فصل 4- شكافهاي دانشي و انجمنهاي خبرگي /103
4-1- تعريف شكاف /105
4-2- انجمنهاي خبرگي در سازمانهاي پروژه محور /113
فصل 5- پيادهسازي مديريت دانش در گروه تخصصي قائم /121
5-1 تعيين چشم انداز، استراتژي، فرآيندها، اهداف اركان و برنامههاي اصلي مديريت دانش/124
5-2- مراحل پروژه پياده سازي مديريت دانش توسط شركت مشاور /129
5-3- فاز پياده سازي راهبردهاي فرهنگ سازيماني /138
5-4- فاز پياده سازي راهبردهاي ساختاري /143
5-5- فاز طراحي و پياده سازي سيستم جامع نرم افزاري /145
5-6- برخي از اقدامات انجام شده براي پياده سازي مديريت دانش در گروه تخصصي قائم /153
5-7- اهم دستاوردهاي كسب شده از پياده سازي مديريت دانش /155
پيوستها /157
پيوست 1/159
پيوست 2/160
پيوست 3/161
پيوست 4/162
پيوست 5/163
پيوست 6/164
مراجع /165