آشنایی با مبانی و اصول الگوها و استانداردهای مصرف
نویسنده:
عیسی سنائی پور
مترجم:
سال نشر:
1391
صفحه:
318
نوبت چاپ:
1

تحقیقاً رعایت الگوها و استانداردهای مصرف پیش نیاز آسایش خانواده ها، حافظ سرمایه ها و منابع عامل تولید و بهره وری و بستر عدالت و توسعه پایدار است. مصارف در فرآیندهای تولید و توزیع هر محصولی اعم از کالا، خدمات، دانش و یا مواد فراوری شده نقش ورودی و مواد اولیه را دارند و اینگونه مصارف به مصارف واسطه ای معروف هستند و از طرفی هم مصرف، بعد از مرحله تولید و توزیع در مرحله خروجی قرار می گیرند که به مصارف نهایی معروف هستند، لذا بخش عمده ای از فعالیت های هر فرد، گروه یا سازمان و دولت معطوف به امر اساسی استانداردهای مصرف است.

در همین راستا، برای تدوین این کتاب سه مرحله ای، در مرحله اول با احصاء تمامی الگوها و استانداردهای مطرح در مصارف واسطه ای و مصارف نهایی و با در نظر گرفتن مدل مفهومی تبیین شده، اصول و محدوده اثربخشی آنها مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله دوم مفهوم سازی و خلاصه سازی صورت پذیرفته است و در مرحله نهایی روان سازی (در سطح مخاطبان عمومی) و بومی سازی مباحث تحقق یافته است.

این کتاب با رویکرد نظام مند و کاربردی در بستر عدالت و توسعه پایدار تهیه شده، لذا به ابعاد زیر توجه گردیده است:

1- تولید و اقتصاد، 2- محیط زیست و بهداشت، 3- عدالت و رفاه اجتماعی.

این کتاب اولین کتاب به سبک آیکوتی می باشد که مورد تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به عنوان منبه دوره آموزشی "آشنایی با اصول و منابع الگوها و استانداردهای مصرف" برای مدیران و کارشناسان محترم دولت می باشد.

همچنین از سرفصل های این کتاب می توان به اهمیت استانداردها مصرف از ابعاد اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، روش های محاسبه و کنترل میزان مصرف آب، برق و گاز به زبان ساده، واژگان، مفهوم شناسی مصرف و بهره وری به زبان ساده و... اشاره کرد.

کتاب آشنایی با مبانی و اصول الگوها و استانداردهای مصرف توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در 320 صفحه رنگی و با قیمت 35000 تومان در 2000 نسخه به چاب رسیده است.  

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved