پیشگفتار/ 8
تقدیر و تیشکر/ 10
فصل اول: نگاهی به موضوعات متداول در بهداشت روانی دانشجویان
1- آیا امروزه دانشجویان مشکلات هیجانی بیشتری دارند؟/ 14
2- تأثیر مشکلات روان شناختی بر عملکرد تحصیلی و زندگی دانشجویی/ 24
3- چه کسی مسئول سلامت روان دانشجویان است؟/ 28
4- نقش ها و وظایف مرکز مشاوره دانشجویی/ 31
5- درباره این راهنما/ 33
فصل دوم: علائم هشدار دهنده عمومی
1- آشفتگی دانشجویان: تحولی یا فطری/ 38
2- نشانگرهای بالقوه آشفتگی هیجانی/ 41
3- خلاصه/ 49
فصل سوم: شناسایی مشکلات خاص
1- اضطراب/ 53
2- افسردگی/ 57
3- رفتار خودکشی/ 62
4- رفتار آسیب زدن عمدی به خود/ 68
5- سوء مصرف مواد/ 70
6- اختلالات خوردن/ 74
7- رفتار روان پریشانه/ 77
8- خلاصه/ 79
فصل چهارم: نحوه تعامل با دانشجوی آشفته
1- اصول کلی برای مصاحبه/ 83
2- سناریوهای خاص/ 88
3- خلاصه/ 96
فصل پنجم: فرایند ارجاع
1- روش های تسهیل ارجاع دانشجویان به مشاوره/ 99
2- موقعیت های اضطراری/ 110
3- پیگیری/ 112
4- خلاصه/ 117
فصل ششم: موضوعات خاص و جمعیت های ویژه
1- میزان مسئولیت شما/ 120
2- نقش های دوگانه، مرزبندی ها و مشکلات آنها/ 122
3- تعامل با والدین دانشجویان آشفته/ 125
4- تعامل با همسالان دانشجویان آشفته/ 128
5- دانشجویان رنگین پوست/ 130
6- دانشجویان خارجی/ 134
7- دانشجویان ورزشکار/ 137
8- دانشجویان تحصیلات تکمیلی/ 139
9- خلاصه/ 142
فصل هفتم: سیاست ها و رویه های دانشگاه در زمینه سلامت روان دانشجویان
1- تسهیلاتی جهت دانشجویان مبتلا به اختلالات روان شناختی/ 144
2- بحران ها و فوریت های روان شناختی/ 147
3- انصراف از تحصیل و بازگشت به دانشگاه/ 156
4- مشاوره اجباری/ 165
5- محدودیت های مشاوره دانشجویی/ 170
6- خلاصه/ 171
نتیجه گیری/ 171
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم تربیتی
|