نقش اساتید و کارکنان دانشگاه در ارتقای سلامت روانی دانشجویان
نویسنده:
بروس اس شارکین
مترجم:
حمید یعقوبی- معصومه کریمی- عبدالله امیری
سال نشر:
1390
صفحه:
193
نوبت چاپ:
1

پیشگفتار/ 8

تقدیر و تیشکر/ 10

 

فصل اول: نگاهی به موضوعات متداول در بهداشت روانی دانشجویان

1- آیا امروزه دانشجویان مشکلات هیجانی بیشتری دارند؟/ 14

2- تأثیر مشکلات روان شناختی بر عملکرد تحصیلی و زندگی دانشجویی/ 24

3- چه کسی مسئول سلامت روان دانشجویان است؟/ 28

4- نقش ها و وظایف مرکز مشاوره دانشجویی/ 31

5- درباره این راهنما/ 33

 

فصل دوم: علائم هشدار دهنده عمومی

1- آشفتگی دانشجویان: تحولی یا فطری/ 38

2- نشانگرهای بالقوه آشفتگی هیجانی/ 41

3- خلاصه/ 49

 

فصل سوم: شناسایی مشکلات خاص

1- اضطراب/ 53

2- افسردگی/ 57

3- رفتار خودکشی/ 62

4- رفتار آسیب زدن عمدی به خود/ 68

5- سوء مصرف مواد/ 70

6- اختلالات خوردن/ 74

7- رفتار روان پریشانه/ 77

8- خلاصه/ 79

 

فصل چهارم: نحوه تعامل با دانشجوی آشفته

1- اصول کلی برای مصاحبه/ 83

2- سناریوهای خاص/ 88

3- خلاصه/ 96

 

فصل پنجم: فرایند ارجاع

1- روش های تسهیل ارجاع دانشجویان به مشاوره/ 99

2- موقعیت های اضطراری/ 110

3- پیگیری/ 112

4- خلاصه/ 117

 

فصل ششم: موضوعات خاص و جمعیت های ویژه

1- میزان مسئولیت شما/ 120

2- نقش های دوگانه، مرزبندی ها و مشکلات آنها/ 122

3- تعامل با والدین دانشجویان آشفته/ 125

4- تعامل با همسالان دانشجویان آشفته/ 128

5- دانشجویان رنگین پوست/ 130

6- دانشجویان خارجی/ 134

7- دانشجویان ورزشکار/ 137

8- دانشجویان تحصیلات تکمیلی/ 139

9- خلاصه/ 142

 

فصل هفتم: سیاست ها و رویه های دانشگاه در زمینه سلامت روان دانشجویان

1- تسهیلاتی جهت دانشجویان مبتلا به اختلالات روان شناختی/ 144

2- بحران ها و فوریت های روان شناختی/ 147

3- انصراف از تحصیل و بازگشت به دانشگاه/ 156

4- مشاوره اجباری/ 165

5- محدودیت های مشاوره دانشجویی/ 170

6- خلاصه/ 171

نتیجه گیری/ 171

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم تربیتی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved