مشاوره همسالان و همسالان مشاور- ارتقاء سلامت روانی دانشجویان مبانی نظری و آموزش عملی
نویسنده:
نادر منیرپور- هلن خوسفی- حمید یعقوبی
مترجم:
سال نشر:
1390
صفحه:
174
نوبت چاپ:
1

پیشگفتار/ 12

 

فصل اول: همسالان مشاور

اهداف فصل/ 16

1- همسالان کیست؟/ 19

2- گروه همسالان/ 20

3- مشاوره همسالان و همسالان مشاور/ 21

4- همیاری سلامت روان/ 23

5- استفاده از همسالان مشاور در دانشگاه ها/ 23

6- اهداف به کارگیری همسالان مشاور در دانشگاه/ 26

7- ویژگی های همسالان مشاور با همیاران سلامت روان/ 27

8- مبانی نظری استفاده از همسالان مشاور/ 29

9- نقش ها و کارکردهای همسالان مشاور در دانشگاه ها/ 48

10- خلاصه فصل/ 52

 

فصل دوم: آشنایی با سلامت روان

اهداف فصل/ 54

1- مفهوم سلامت روانی/ 55

2- علامت شناسی روانشناختی/ 58

3- اختلالات روانشناختی شایع در جمعیت دانشجویی/ 63

4-  علل عمده مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره دانشجویی/ 84

5- تأمین سلامت روانی دانشجویان/ 86

6- شبکه سلامت روان دانشگاه/ 88

7- خلاصه فصل/ 90

 

فصل سوم: چالش های سلامت روانی دانشجویان

اهداف فصل/ 94

1- ورود به دانشگاه/ 95

2- چالش های دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه/ 95

3- نیازهای روانی- اجتماعی دانشجویان/ 7

4- خلاصه فصل/ 111

 

فصل چهارم: یاری رسانی و مشاوره

اهداف فصل/ 114

1- مهارت های یاری رسانی و مشاوره همسالان/ 115

2- آشنایی با مهارت های تحصیلی/ 131

3- مهارت حل مساله/ 141

4- مهارت مداخله در بحران خودکشی/ 143

5- ملاحظات اخلاقی/ 149

6- خلاصه فصل/ 150

 

منابع و مأخذ

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی روانشناسی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved