تکنولوژی فراوری میوه های خشک و کنترل کیفیت آنها
نویسنده:
شهین زمردی
مترجم:
سال نشر:
1391
صفحه:
236
نوبت چاپ:
2

در ایران کالای خشکباری پس از نفت اهمیت بسیاری دارد. زیرا 30 یا 35 درصد از کل صادرات کشور را تشکیل می دهد. لذا توجه بیشتر به اصلاح ساختارها و سیستم های تولید و فرآوری حائز ضرورت است. هدف اصلی از نگارش این ترکیب، ارایه اصول عملی خشک کردن میوه ها می باشد.

این کتاب اب استفاده از جدیدترین منابع علمی دنیا و نیز بر پایه تحقیقات شخصی نویسنده کتاب و همکاران وی تهیه شده است. در تألیف این کتاب سعی شده ضمن پرداختن به اصول علمی، به مبانی کاربردی آن نیز توجه شود.

فصل اول کتاب به معرفی اصول کلی خشک کردن اختصاص دارد. در فصل دوم کلیاتی درباره مراحل اصلی فرآیند خشک کردن و در فصل های بعدی به ترتیب روش های خشک کردن میوه های مختلف، آفات انباری و روش های مبارزه با آنها، خصوصیات ساختمانی کارخانه های تولید میوه خشک، سیستم HACCP در ضایع میوه های خشک و مبانی کنترل کیفی و روش های آزمون محصولات خشکباری ارائه شده است.

لازم به ذکر است که مطالب این کتاب علاوه بر استفاده دانشجویان رشته علوم و صنایع غذایی، می تواند مورد استفاده دانشجویان و رشته باغبانی و نیز کارشناسان و مدیران کارخانه های خشکبار میوه، محققان و کارکنان آزمایشگاه های کنترل کیفیت این محصولات قرار می گیرد.

کتاب تکنولوژی فرآوری میوه های خشک و کنترل کیفیت آنها در 236 صفحه و 2000 نسخه، با قیمت 6800 تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان غربی به چاپ رسیده است. 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
كشاورزي و منابع طبیعی کشاورزی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved