تونلسازی مکانیزه سپری
نویسنده:
برنارد میدل- مارتین هرنکنشت
مترجم:
سال نشر:
1392
صفحه:
495
نوبت چاپ:
2

با توجه به شرایط کوهستانی کشور و به منظور دسترسی آسان به اقصی نقاط کشور و نیز گسترش و توسعه شهرها، احداث تونل برای کاربردهای حمل و نقل داخل و خارج از شهر، انتقال آب و فاضلاب، لوله گذاری بدون حفاری سطحی برای انتقال انرژی از قبیل نفت و گاز، فضاهای زیر زمینی برای تولید برق، خطوط و ایستگاه های مترو و پارکینگ های زیر زمینی دسترسی و بهره برداری از معادن لزوم احداث فضاهای زیرزمینی را نشان می دهد.

استقبال گسترده صنعتگران و دانشگاهیان در رشته های مختلف مرتبط با تونلسازی و کم یاب شدن این کتاب، سبب آن شد که مترجمین این کتاب با اعمال بازنگری های اساسی منطبق با پیشرفت های تونلسازی در کشور دست به نگارش چاپ دوم آن شد.

از مزیت های چاپ دوم کتاب به نسبت جاپ اول داشتن اظهار نظر و بازخوردهای رسیده به مترجمین بوده و نیز کتاب مورد ویرایش اساسی قرار گرفته است.

همچنین با توجه به رشد سریع حفاری مکانیزه در ایران از یک طرف و ایجاد دروس حفاری مکانیزه و تونلسازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی معدن و عمران در دانشگاه ها از طرف دیگر، نبود مرجعی در کشور احساس می شود.

این کتاب اصول و مفاهیم حفاری مکانیزه سپری را ارائه داده و همچنین به معرفی کاربرد هر یک از دستگاه های حفاری مکانیزه سپری پرداخته و سرانجام نمونه های عملی را تشرح نموده است. که از این جهت می تواند برای توسعه فعالیت های آموزشی و تحقیقاتی در دانشگاه ها، و هم برای عملیات اجرایی در شرکت های مهندسی مشاور و پیمانکاری مفید است.

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی عمران

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved