مدیریت ریسک از دیدگاه EFQM
نویسنده:
عنایت الله بدخشان- مصطفی بغدادی- سید حبیب پاشاجبلی
مترجم:
سال نشر:
1391
صفحه:
46
نوبت چاپ:
1

چارچوب مدیریت ریسک EFQM، چارچوبی حرفه‌ای است که برای کمک به سازمان‌ها در رسیدن به سرآمدی در مدیریت تمامی سطوح ریسک، طراحی شده است. این چارچوب بر اساس مدل سرآمدی EFQM طراحی گردیده که در بیش از 30000 سازمان اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. چارچوب مذکور فرصتی برای سازمان‌ها فراهم می‌کند تا کلیه فعالیت‌های مدیریت ریسک خود را با استفاده از رویکردی ارزشمند و درک شده، هم راستا نمایند. طراحی این چارچوب بر مبنای مدل EFQM به این معنی است که می‌توان از این چارچوب در تمامی موقعیت‌های جامع و کلی به صورت عمومی استفاده نمود و به طور اخص کاربرد آن برای سازمان‌هایی که با منطق EFQM آشنا هستند، ساده و راحت است.

اهمیت مدیریت ریسک با توجه به سازمان‌هایی که به واسطه مدیریت ریسک غیراثربخش، نابود شده‌اند، به خوبی قابل درک است، از این رو اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به عنوان با قدمت­ترین بندر تابعه سازمان بنادر ودریانوردی که وظیفه نظارت بر امور تجارت دریایی منطقه اروند را  بر عهده دارد و با توجه به این مسئله که،توسعه، گسترش، بکارگیری مفاهیم و رویکردهای نوین مدیریتی همواره مورد توجه رهبران و مدیران این سازمان بوده و به منظور بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایت مشتریان خویش و جامعه با انجام خودارزیابی و تعریف پروژه های بهبود در زمینه تعالی سازمانی با همکاری مشاور طرح ،گروه مشاوران سرآمد کسب و کار(BCG) حرکت در این مسیر را آغاز نموده اند. و با هدف تعمیق و گسترش فرهنگ تعالی سازمانی، به همراه شرکت یاد شده، با توجه به تأکید مدل تعالی سازمانی بر شناسایی و مدیریت نظامند ریسک­های موجود در سازمان‌ها، اقدام به چاپ و نشر کتاب حاضر نموده اند.

کتاب مدیریت ریسک از دیدگاه EFQM دارای 45 صفحه در قطع رحلی است که در تیراژ1000 نسخه و با قیمت 2000تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است.

 

پیشگفتار/ 7

مقدمه/ 9

مدیریت ریسک/ 12

کاربرد چارچوب EFQM در مدیریت ریسک/ 34

ارتباط میان الگوی سرآمدی و مفاهیم اساسی/ 38

کارت ردیاب/ 40

نمونه پروفرمای تکمیل شده/ 41

نمونه ماتریس ریسک/ 42

نمونه ثبت ریسک/ 43

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved