مدیریت بازاریابی صنعتی
نویسنده:
علی صنایعی
مترجم:
سال نشر:
1391
صفحه:
200
نوبت چاپ:
1

مدیریت بازاریابی صنعتی تجزی و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا، کنترل برنامه های طراحی شده برای ساخت و ایجاد معامله سودمند دو طرفه و ارتباط با بازارهای هدف است که هدف آن رسیدن به اهداف سازمانی است.

بازاریابی صنعتی، بازاریابی کسب و کار، بازاریابی شرکتی و یا بازاریابی B2B، حوزه ای از بازاریابی است که متشریان آنها، سازمان هایی هستند که کالا و خدمات مورد نیاز برای عملیات سازمان ها و کسب و کار خود را خریداری می کنند و از آنها برای تولید محصولات و خدمات خود، حمایت و از فرآیند بازرگانی و یا فروش آنها به مشتریان دیگر استفاده می کنند. کالاها و خدمات صنعتی شامل مواد و قطعات، اقلام سرمایه ای، ملزومات و خدمات می باشد.

این کتاب با توجه به کمبود منابع فارسی در زمینه مدیریت بازاریابی صنعتی و به منظور آشنایی با مدیریت بازاریابی صنعتی تدوین شده است. مطالب ارائه شده در این کتاب با بهره گیری از منابع اصلی و معتبر مدیریت بازاریابی صنعتی و با رویکردی کاربردی نگارش شده است.

در فصل اول این کتاب شش فصلی، مفهوم بازاریابی صنعتی ارائه شده و در فصل دوم مشتریان بازاریابی صنعتی مورد بحث قرار گرفته شده که به چهار گروه شامل مؤسسات تجاری، مشتریان دولتی، مؤسسات و تعاونی ها تقسیم می شوند. رفتار خرید و فرآیند خرید صنعتی، موضوعی است که در فصل سوم به آن پرداخته شده است.

در فصل چهارم کدهای صنعتی و بازرگانی با تأکید به کدهای SIC و SITC و HS و ISIC مورد بررسی قرار گرفته اند. فصل پنجم نگاهی به برندهای صنعتی و برندینگ کالاها و خدمات در این بازارها دارد و در فصل آخر استراتژی های بازاریابی صنعتی مورد بحث قرار گرفته است.

کتاب مدیریت بازاریابی صنعتی در 198 صفحه و تیراژ 1000 نسخه، با قیمت 12000 تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به چاپ رسیده است. 

فصل اول: مفهوم بازاریابی صنعتی

تعریف بازاریابی/ 18

ویژگی های بازار/ 24

ملزومات و خدمات/ 30

مثال هایی از فعالان صنعتی در ایران/ 37

 

فصل دوم: مشتریان بازاریابی صنعتی

نیازهای مشتریان/ 39

خرید توسط واحدهای دولتی/ 43

بازخورد مشتری/ 54

هزینه های نهایی مشتریان صنعتی/ 59

بازاریابی رابطه مند/ 64

 

فصل سوم: رفتار خردی و فرآیند خرید صنعتی

رفتارهای خرید/ 66

مراحل خرید در فرآیند تصمیم گیری خرید صنعتی/ 76

تأثیرات خرید بر رفتار خرید/ 81

مراحل اساسی فرآیند خرید صنعتی بسته به وضعیت های خرید/ 88

اصلاحات مرتبط با فعالیت های خرید/ 91

 

فصل چهار: کدهای صنعتی و بازرگانی

تعریف کد و کدگذاری/ 93

سیستم طبقه بندی بازاریابی استاندارد/ 96

نظام کد گذاری/ 102

خصوصیات طبقه بندی/ 106

 

فصل چنجم" برندهای صنعتی

اجزای برند تجاری/ 110

ارتباطات و برند صنعتی/ 115

اهمیت مطرح بودن برند صنعت/ 123

معماری برند/ 129

ارتباط برند با بازاریابی صنعتی/ 139

کارکنان و برند/ 144

آی.بی.ام/ 151

 

فصل ششم: تدوین استراتژی در بازار صنعتی

طراحی استراتژی در بازار صنعتی/ 158

بخشبندی بازار و بازاریابی هدف/ 165

تنظیم استراتژی های آمیخته بازاریابی/ 170

استراتژی های قیمت گذاری/ 177

تحقیقات/ 179

نقش فروش شخصی/ 183

تبلیغات در بازاریابی صنعتی/ 187

تفاوت تحقیقات بازاریابی در تصمیم گیری استراتژیک/ 191

 

منابع و مأخذ/ 198

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved