مدیریت بازاریابی صنعتی تجزی و تحلیل، برنامه ریزی، اجرا، کنترل برنامه های طراحی شده برای ساخت و ایجاد معامله سودمند دو طرفه و ارتباط با بازارهای هدف است که هدف آن رسیدن به اهداف سازمانی است.
بازاریابی صنعتی، بازاریابی کسب و کار، بازاریابی شرکتی و یا بازاریابی B2B، حوزه ای از بازاریابی است که متشریان آنها، سازمان هایی هستند که کالا و خدمات مورد نیاز برای عملیات سازمان ها و کسب و کار خود را خریداری می کنند و از آنها برای تولید محصولات و خدمات خود، حمایت و از فرآیند بازرگانی و یا فروش آنها به مشتریان دیگر استفاده می کنند. کالاها و خدمات صنعتی شامل مواد و قطعات، اقلام سرمایه ای، ملزومات و خدمات می باشد.
این کتاب با توجه به کمبود منابع فارسی در زمینه مدیریت بازاریابی صنعتی و به منظور آشنایی با مدیریت بازاریابی صنعتی تدوین شده است. مطالب ارائه شده در این کتاب با بهره گیری از منابع اصلی و معتبر مدیریت بازاریابی صنعتی و با رویکردی کاربردی نگارش شده است.
در فصل اول این کتاب شش فصلی، مفهوم بازاریابی صنعتی ارائه شده و در فصل دوم مشتریان بازاریابی صنعتی مورد بحث قرار گرفته شده که به چهار گروه شامل مؤسسات تجاری، مشتریان دولتی، مؤسسات و تعاونی ها تقسیم می شوند. رفتار خرید و فرآیند خرید صنعتی، موضوعی است که در فصل سوم به آن پرداخته شده است.
در فصل چهارم کدهای صنعتی و بازرگانی با تأکید به کدهای SIC و SITC و HS و ISIC مورد بررسی قرار گرفته اند. فصل پنجم نگاهی به برندهای صنعتی و برندینگ کالاها و خدمات در این بازارها دارد و در فصل آخر استراتژی های بازاریابی صنعتی مورد بحث قرار گرفته است.
کتاب مدیریت بازاریابی صنعتی در 198 صفحه و تیراژ 1000 نسخه، با قیمت 12000 تومان توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به چاپ رسیده است.
فصل اول: مفهوم بازاریابی صنعتی
تعریف بازاریابی/ 18
ویژگی های بازار/ 24
ملزومات و خدمات/ 30
مثال هایی از فعالان صنعتی در ایران/ 37
فصل دوم: مشتریان بازاریابی صنعتی
نیازهای مشتریان/ 39
خرید توسط واحدهای دولتی/ 43
بازخورد مشتری/ 54
هزینه های نهایی مشتریان صنعتی/ 59
بازاریابی رابطه مند/ 64
فصل سوم: رفتار خردی و فرآیند خرید صنعتی
رفتارهای خرید/ 66
مراحل خرید در فرآیند تصمیم گیری خرید صنعتی/ 76
تأثیرات خرید بر رفتار خرید/ 81
مراحل اساسی فرآیند خرید صنعتی بسته به وضعیت های خرید/ 88
اصلاحات مرتبط با فعالیت های خرید/ 91
فصل چهار: کدهای صنعتی و بازرگانی
تعریف کد و کدگذاری/ 93
سیستم طبقه بندی بازاریابی استاندارد/ 96
نظام کد گذاری/ 102
خصوصیات طبقه بندی/ 106
فصل چنجم" برندهای صنعتی
اجزای برند تجاری/ 110
ارتباطات و برند صنعتی/ 115
اهمیت مطرح بودن برند صنعت/ 123
معماری برند/ 129
ارتباط برند با بازاریابی صنعتی/ 139
کارکنان و برند/ 144
آی.بی.ام/ 151
فصل ششم: تدوین استراتژی در بازار صنعتی
طراحی استراتژی در بازار صنعتی/ 158
بخشبندی بازار و بازاریابی هدف/ 165
تنظیم استراتژی های آمیخته بازاریابی/ 170
استراتژی های قیمت گذاری/ 177
تحقیقات/ 179
نقش فروش شخصی/ 183
تبلیغات در بازاریابی صنعتی/ 187
تفاوت تحقیقات بازاریابی در تصمیم گیری استراتژیک/ 191
منابع و مأخذ/ 198
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
مدیریت
|