اصول و فنون تبلیغات
نویسنده:
علی فروزفر
مترجم:
سال نشر:
1391
صفحه:
176
نوبت چاپ:
3

طراحان ارتباطات بازاريابي در همه كسب و كارهايي كه نوعي محصول يا خدمت، توليد و عرضه مي كنند بايد با مفهوم، كاربرد، ظرفيت، امتيازات و محدوديتهاي هر يك از ابزارهاي ترويجي، كه تبليغات فقط يكي از آنهاست، دقيقاً آشنا باشند و سهمي در خور براي هر يك از آنها در نظر بگيرند. عناصر تشكيل دهنده آميخته ترويج از يك سو بايد سهمي شايسته در كل ارتباطات بازاريابي شركت يا سازمان داشته باشند و از ديگر سو هماهنگ، هم آواز، و همخوان با يكديگر عمل كنند. اين رويكرد، همان «ارتباطات بازاريابي يكپارچه» است كه در دوران حاضر از جايگاه، اهميت و حساسيت والايي برخوردار شده است.

اين كتاب، تقريباً همه مفاهيم پايه در موضوع ترويج، به ويژه تبليغات و بخش عمده اي از موضوعات و مباحث وابسته به آن را پوشش مي دهد.

فصل اول كتاب، يك تحليل كلي از مفهوم، برخي كاربردها، و سيري در تاريخچه و مراحل تكوين حوزه تبليغات ارائه مي دهد و ذهنيت مناسبي در خواننده براي ورود به مبحث گسترده بازاريابي، و سپس فعاليتهاي ترويجي، و بالاخره تبليغات، فراهم مي سازد.

از آنجا كه فعاليتهاي ترويجي ، از جمله تبليغات، ماهيت ارتباطي دارند، فصل دوم به ترسيم چهره نسبتاً كاملي از فرايند ارتباط، عناصر تشكيل دهنده آن، و كاربرد اين فرايند در حوزه تبليغات و ديگر فعاليت هاي ترويجي، واختصاص يافته است.

با چنين زمينه اي، امكان بررسي آميخته بازاريابي و در پي آن آميخته ترويج پديد مي آيد كه محور اصلي فصل سوم را تشكيل مي دهد. پنج بازيگر اصلي دنياي تبليغات، در همين فصل معرفي شده اند.

طراحي يك برنامه ارتباطي اثربخش، همراه با معرفي و تشريح دو الگوي رايج در زمينه آمادگي خريدار و مباحثي درباره محتوا، ساختار، قالب، و منبع پيام، موضوعات فصل چهارم را تشكيل مي دهند.

روش هاي مختلف تعيين بودجه فعاليت هاي ترويجي وتوصيف ويژگي هاي هر يك از اين فعاليت ها در فصل پنجم و انواع طبقه بندي هاي تبليغات در فصل ششم مطرح شده اند. موضوع اصلي فصل هفتم كتاب، گامهاي اصلي و موازين طراحي و توليد انواع آگهي اثر بخش براي انواع مختلف رسانه هاست.

فصل هاي هشتم و نهم به ترتيب به دفتر تبليغات و مشاغل دنياي تبليغات اختصاص يافته و در فصل دهم نيز نگاهي گذرا به تحولات شگرف در عرصه بازاريابي و تبليغات و چشم انداز آينده آن شده است.

در فصل پاياني كتاب نيز رابطه بين تبليغات، اخلاق و قانون بررسي شده و اشارات كوتاهي به حقوق مخاطبان و مسئوليت هاي دست اندركاران تبليغات شده است.

كتاب «اصول و فنون تبليغات» در 175 صفحه و به قيمت 35 هزار ريال در اختيار شركت كنندگان در دوره هاي آموزشي تخصصي روابط عمومي، فراگيران دوره هاي آموزشي مديران و كاركنان دولت و دست اندركاران فعاليت هاي تبليغاتي، فروش، بازاريابي و دانشجويان رشته علوم ارتباطات اجتماعي قرار دارد.

 

فصل یکم: نگاهی به مفهوم، و تاریخچه تبلیغات/ 17

مقدمه/ 19

تاریخچه تبلیغات در جهان/ 21

تاریخچه تبلیغات در ایران/ 35

نیاز، خواسته، و تقاضا در دایره تبلیغات/ 37

کالاها و خدمات/ 39

فصل دوم: کاربرد فرایند ارتباط در بازاریابی و تبلیغات/ 41

نگاهی به فرایند ارتباط/ 43

عناصر نهگانه فرایند ارتباط/ 44

کارکرد فرایند ارتباط در تبلیغات/ 46

فصل سوم: آمیخته های بازاریابی و ترویج/ 51

توسعه آمیخته بازاریابی/ 53

آمیخته ترویج/ 55

پنج بازیگر اصلی در عرصه تبلیغات/ 58

هدف های تبلیغات/

فصل چهارم: مراحل طراحی ارتباط موثر در بازاریابی و تبلیغات/ 65

شناسایی مخاطبان هدف/ 67

تعیین هدف های ارتباط/ 67

طراحی پیام/ 73

انتخاب رسانه ها/ 78

جمع آوری پسخوردها/ 80

فصل پنجم: بودجه، ترکیب و طبیعت آمیخته ترویج/ 83

تنظیم بودجه ترویج/ 85

تنظیم و هماهنگ کردن آمیخته ترویج/ 88

طبیعت هر یک از ابزارهای ترویج/ 89

عوامل مؤثر در تنظیم آمیخته ترویج/ 93

فصل ششم: انواع طبقه بندی های تبلیغات/ 99

تبلیغات بالای خطی و پایین خطی/ 101

انواع تبلیغات بر حسب نوع رسانه/ 102

انواع تبلیغات بر حسب پوشش جغرافیایی/ 102

انواع تبلیغات بر حسب هدف/ 102

انواع تبلیغات بر حسب رویکرد به سود/ 102

طبقه بندی عمومی تبلیغات/ 102

فصل هفتم: تولید آگهی، گام های اصلی/ 107

تبلیغات از نگاهی دیگر/ 109

برنامه تبلیغاتی/ 110

مشخصات یک آگهی برجسته و اثربخش/ 126

اصول نگارش آگهی اثربخش چاپی/ 127

شعار تبلیغاتی/ 130

فصل هشتم: سازماندهی برای تبلیغات/ 135

مفهوم و جایگاه دفتر تبلیغاتی/ 137

فرایند انتخاب دفتر تبلیغاتی/ 140

دفاتر تبلیغاتی چگونه، مشتری می یایند/ 143

فصل نهم: شغل ها و مسئولیت ها در دنیای تبلیغات/ 145

پنج مسیر شغلی/ 147

مشاغل مهم تبلیغات/ 147

فصل دهم: چهره در حال دگرگونی ارتباطات بازاریابی/ 155

فراسوی تبلیغاتی سنتی/ 157

ارمغان قرن بیست و یکم/ 160

ارتباطات بازاریابی یکپارچه/ 162

فصل یازدهم: ارتباطات بازاریابی و مسئولیت اجتماعی/ 167

دامی بر سر راه مخاطبان/ 169

تبلیغات، اخلاق و قانون/ 171

کتابنامه/ 175

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved