پردازش و تحلیل داده ها در روش جامعه سنجی با استفاده نرم افزار Ucinet 6
نویسنده:
ندا علیزاده- حسن صدیقی
مترجم:
سال نشر:
1392
صفحه:
114
نوبت چاپ:
1

امروزه تحقیقات کیفی در پی پیدا کردن هویت مستقل خود در بین تحقیقات کمی هستند. نگاهی به تحولات فکری و روش شناختی دو دهه گذشته پیرامون تحقیقات کیفی گویای این مطلب است که اینگونه پژوهش ها توانسته اند به نحوی هویت و موجودیت خود را شکل داده و مقبولیت چشم گیری در میان محققان حوزه های مختلف پیدا نمایند.

روش تحقیق جامعه سنجی نیز یکی از اینگونه تحقیقات محسوب می شود. تمرکز اصلی این روش بر روی بررسی و مقایسه روابط اجتماعی افراد و گروه ها با همدیگر به منظور شناسائی نقاط ضعف و قوت ارتباطی جهت حل معضلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، و ساختاربندی مجدد اینگونه روابط است.

در این راستا این کتاب سعی دارد ضمن معرفی روش تحقیق جامعه سنجی و نحوه کاربرد آن در شرایط مختلف، به معرفی یکی از ابزارهایی که جهت استفاده از این روش تحقیق می تواند راهنما باشد، بپردازد.

نرم افزار Ucinet برنامه ای ساده و در عین حال دقیق و کاربردی است که جهت به تصویر کشیدن روابط اعضا و افراد جامعه و ترسیم شبکه های اجتماعی تنظیم شده است.

این کتاب مخاطب خاصی ندارد و رنج وسیعی از پژوهشگران در حوزه های مختلف علوم اجتماعی، جامعه شناسی، روانشناسی، محیط زیست و کشاورزی قادر به استفاده از آن می باشند.

کتاب پردازش و تحلیل داده ها در روش جامعه سنجی با استفاده از نرم افزار Ucinet در 114 صفحه و در تیراژ 1000 نسخه، با قیمت 3500 هزار تومان توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران به چاپ رسیده است.

 

 

فصل اول: آشنائی با روش تحقیق جامعه سنجی/ 15

فصل دوم: آشنائی با نرم افزار/ 9

فصل سوم: پردازش داده ها/ 37

فصل چهارم: تحلیل روابط بین داده های یک ماتریکس/ 57

فصل پنجم: ترسیم شبکه داده ها/ 75

فصل ششم: ترسیم شبکه داده ها/ 75

فصل هفتم: مثال های کاربردی/ 85

نمایه موضوعی/ 101

واژه نامه/ 103

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved