رفتار سازمانی
نویسنده:
فاطمه سهرابی- بختیار مرادی
مترجم:
-
سال نشر:
1392
صفحه:
128
نوبت چاپ:
1

کتاب «رفتارسازمانی» تالیف فاطمه سهرابی و بختیار مرادی به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد کردستان  منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، در این کتاب سعی شده است مباحث کاربردی و مهم در خصوص رفتار سازمانی ارایه شود. این مجموعه شامل هفده فصل است. پیش درآمدی بر رفتار سازمانی و بررسی رفتار سازمانی در سطح جهانی موضوعات فصل اول ودوم کتاب هستند.

اگر رفتار سازمانی را مطالعه سیستماتیک عملیات، اقدامات و نگرش های افراد سازمان تعریف کنیم،موضوع فصل سوم مبانی رفتار فرداست. یعنی، مدارک و شواهد علمی را جایگزین قضاوت های شهودی مدیران در رابطه با پدیده های رفتار انسانی می نماییم. مفاهیم نگرش،رضایت شغلی، عوامل تعیین کننده رضایت شغلی ازجمله مباحث این فصل هستند.

کتاب در فصل چهارم به تعریف انگیزش و نظریه سلسله مراتب نیازها می پردازد. مولفین در تعریف انگیزش می گویند: انگیزش تمایل به انجام کار است و در گرو توانایی فرد،تا بدان وسیله نوعی نیاز تامین گردد.

مدیریت مبتنی برهدف چیست؟ این سوالی است که فصل پنجم کتاب با آن شروع می شود. پاسخ این پرسش از نظر مولفین مشارکت افراداست. ارزش مدیریت مبتنی بر هدف در این است که می توان هدف های کوچک سازمانی را به صورت هدف های خاص برای واحد سازمان و اعضای آن درآورد. مدیریت مبتنی بر هدف ایجاب می کند که سازمان را به صورت واحدها و اجزای کوچکتر در آورد. این سلسه مراتب هدف ها باعث می شود که بین هدف های یک سطح سازمان با هدف های سطح دیگر سازمان ارتباط برقرار شود.

کتاب در ادامه رابطه بین مدیریت مبتنی بر هدف و نظریه تعیین هدف را مورد بررسی قرارمی دهد. تصمیم گیری فردی، مبانی رفتارگروه، شناخت تیم، ارتباطات و رهبری مطالبی هستند که از فصل ششم تا دهم کتاب «رفتارسازمانی» تعریف و تحلیل می شوند.

قدرت و سیاست، تعارض، ساختار سازمانی، تکنولوژی و طرح ریزی شغل، ارزیابی عملکرد و سیستم پاداش، فرهنگ سازمانی و تغییر و بهبود سازمانی از جمله موضوعاتی هستند که در فصل های بعدی کتاب به آنها پرداخته شده است .

کتاب «رفتارسازمانی» تالیف فاطمه سهرابی و بختیار مرادی در 128 صفحه و شمارگان هزار نسخه و به قیمت پنج هزار تومان توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد کردستان منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved