چگونگی انتقال اطلاعات و شوک بین بازارهای آتی و فیزیکال نفت خام
نویسنده:
مریم کشاورزیان
مترجم:
-
سال نشر:
1394
صفحه:
100
نوبت چاپ:
1

مطالعه تاريخچه نفت خام نشان مي‌دهد كه اين نهاده دركنار ساير عوامل توليد نقش بسيار مهمي در توليد داشته و دارد. به همين دليل بررسي كشف ساختار و الگوي تغيير پذيري قيمت نفت خام به منظور تحليل بازار و بررسي تغييرات قيمتي وجابجايي اطلاعات موجود بين دو بازار فيزيكال و آتي نفت خام براي تمامي کشورهاي توليدکننده و مصرف كننده از اهميت بالايي برخوردار است.

به منظور بررسي سرريز نوسانات و علیت در واریانس بين سري‌هاي زماني قیمت فيزيكال و آتی یک، دو و چهار ماه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت از مدل گارچ چند متغيره-تصريح بك و برای بررسی علیت در میانگین بین سری‌های ذکر شده از مدل تصحیح خطا استفاده می‌گردد. وجه تمایز این مطالعه با سایر مطالعات موجود این نکته می‌باشد که نخست هنگام بررسی علیت در ميانگين ناهمساني، واريانس موجود در جمله اخلال برای بدست آوردن نتایج دقیق و قابل اطمینان تر از بین مي‌رود دوم اينكه برای از بین بردن چنین مشکلی از بهترین تصریح موجود(BEKK) استفاده شده است.

عبارت دیگر،کشف و رهبری قیمت بر عهده بازار آتی می‌باشد. نتايج سرريز نوسانات، انتقال اطلاعات و ریسک بين دو بازار نیز نشان مي‌دهد كه انتقال اطلاعات از بازار آتی به سمت بازار فيزيكال می‌باشد و عکس آن صادق نیست.

با توجه به این که افزایش قیمت نفت باعث بحران مالی شدید در بخش خانوار، حمل و نقل و سایر می‌گردد و اقتصاد و معیشت شهروندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نیز با توجه به این نکته که نتایج حاکی از سرریز نوسانات از بازار آتی به فيزيكال می‌باشد، می‌بایست با وضع یک سری محدودیت‌ها بر بازار انرژی از معاملات بیش از حد سفته بازان جلوگیری گردد.

سر فصل‌هایی که در این کتاب بحث شده است به ترتیب شامل فصل اول : کلیات – فصل دوم : مبانی نظری، مروری بر مطالعات انجام شده – فصل سوم : روش شناسی – فصل چهارم : مراحل تخمین، یافته های‌تخمین – فصل پنجم : خلاصه فصول و نتیجه گیری می باشد.

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی اقتصاد

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved