نخستین گام در فناوری (همه آنچه که درباره یک مخترع و یک اختراع باید بدانیم)
نویسنده:
مهندس مسعور امیری - دکتر محمود امیری
مترجم:
-
سال نشر:
1394
صفحه:
174
نوبت چاپ:
1

 

امروزه کشورهای توسعه یافته با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت در تولید و بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین هستند و تمام توجه خود را در این حوزه متمرکز کرده‌اند و اصلا تمایلی به سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌ها و دستاوردهای به اصطلاح بازاری ندارند و نه تنها در زمینه تولید چنین لوازم و تجهیزاتی وارد نمی‌شوند بلکه خریدار چنین محصولاتی نیز از کشورهای در حال توسعه هستند و متاسفانه کشورهای در حال توسعه کمتر به این مساله توجه دارند. به همین دلیل پرداختن به ایده و اختراعاتی که جز تکنولوژی‌های نوین نیستند کمکی به پیشرفت کشور نمی‌کند از طرفی نباید فراموش کنیم که قرار نیست هر فردی با هر استعداد و توانایی که دارد تبدیل به یک مخترع شود. بنابراین ما در بخش‌های اول این کتاب به دنبال پاسخ به این سئوال هستیم که چه افرادی واقعا می توانند مخترع باشند؟ و می¬توانند در این زمینه موفق باشند.
فصل اول درباره‌ی شناسایی توانایی‌های درونی افراد است که نه تنها در بحث اختراع موضوعیت دارد بلکه در زمینه‌های دیگری مثل استعدادیابی کاربرد دارد. ما بر این باور هستیم ابتدایی‌ترین و درعین‌حال اساسی‌ترین گام در هر کاری شناسایی استعدادها و توانمندی‌های خود است.
در فصل دوم به موضوع تغییر نگرش‌ها پرداخته‌ایم. اگر قرار است یک مخترع موفق باشیم باید آمادگی تغییر دیدگاه‌های خود را داشته باشیم و در این‌ باره نگاهی گذرا به زندگی دانشمند و مخترع بزرگ، مایکل فارادی داشته‌ایم. هم چنین در پایان این فصل به رابطه ضریب هوشی در ویژگی‌های رفتاری نوابغ پرداخته‌ایم.
در فصل سوم مفاهیم ایده، خلاقیت و نوآوری را از جنبه‌های مختلف بررسی کردیم و هفت گام مهم برای مخترع شدن را عنوان کرده ایم.
در فصل چهارم ضمن مروری کوتاه بر تاریخچه ثبت اختراع، همه آن چه که برای ثبت یک اختراع در اداره ثبت اختراعات کشور لازم است، بیان شده است.
در فصل پنجم چند راه کار مناسب برای ماندگار کردن و فهماندن اختراع خود و شناساندن آن به بازار با ذکر نمونه‌هایی واقعی از سرگذشت مخترعین و صاحبان شرکت‌های بزرگ عنوان شده است.
کتاب «نخستین گام در فناوری: همه آنچه که درباره یک مخترع با یک اختراع باید بدانیم» در 174 صفحه و به قیمت 100000 ریال به چاپ رسیده است.
دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved