مدیریت دانش چابک: راهنمای عملی پیاده سازی
نویسنده:
دکتر مهدی شامی زنجانی - مژگان نوری
مترجم:
-
سال نشر:
1394
صفحه:
140
نوبت چاپ:
1

 مجموعه حاضر  در پنج فصل تنظیم شده است. که سرفصل‌های آن شامل «مدیریت دانش چابک: چرا و چگونه؟»، «قلمرویابی»، «وضعیت یابی»، «جهت‌یابی»و «تحقق‌یابی» می‌باشد. این کتاب می‌کوشد راهنمای عمل‌گرایانه‌ای برای مدیریت دانش چابک در سازمان‌ها ارائه نماید. شایان ذکر است راهنمای حاضر، حاصل بیش از 10 سال فعالیت نویسندگان این کتاب در حوزه مدیریت دانش مشتمل بر آموزش، انجام پروژه، مشاوره و نظارت است. برای تدون این راهنما، چارچوب‌ها، مدل‌ها و روش‌های موجود در مبانی نظری مدیریت دانش مورد بررسی و مداقه قرار گرفت و از نقاط قوت آن‌ها نا حد امکان بهره‌برداری شد. نکته دیگر شایان توجه این است که راهنمای حاضر، قبل از نگارش این کتاب، در چندین سازمان خصوصی و دولتی کشور به کار گرفته شده و کارآمدی آن برای نویسندگان کتاب حاضر محرز گردیده است.

این کتاب در پنج فصل تنظیم شده است. فصل نخست به ویژگی‌های راهنمای مدیریت دانش چابک می‌پردازد. در هر یک از فصول بعدی کتاب، مراحل چهارگانه راهنمای حاضر به تفصیل معرفی شده است. به منظور ایجاد درک و بینش عمیق درباره نحوه به کار گیری این راهنما، مثال یکپارچه‌ای در کتاب ارائه شده است. نویسندگان کوشیده‌اند زبان کتاب، ساده و ترویجی باشد. همچنین تلاش شده که متن کتاب موجز و بدون حواشی زائد نگاشته شود.

مخاطبان کتاب حاضر را می‌توان دو گروه عمده دانست. گروه نخست، رهبران، مدیران و دانشوران سازمان‌های عصر دانش هستند. مطالعه و بهره‌برداری از این راهنما می‌تواند منافع اکتسابی آن‌ها از استقرار مدیریت دانش در سازمان‌های متبوعشان را به طرز چشم‌گیری افزایش دهند. گروه دوم مخاطبان کتاب را می‌توان اساتید و دانشجویان کشور در رشته‌های مدیریت و مهندسی صنایع دانست. این کتاب می‌تواند در درس‌هایی مانند «مدیریت دانش» و « سازمان‌های یادگیرنده» به عنوان منبع درسی مورد استفاده قرار گیرد.

 نخستین چاپ از کتاب «مدیریت دانش چابک"راهنمای عملی پیاده سازی"» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 140 صفحه، به بهای 8 هزار تومان از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به بازار نشر عرضه شده است.

 

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی اقتصاد

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved