تحقیقات بازاریابی
نویسنده:
غلامرضا کاتب - مجتبی کاتب
مترجم:
-
سال نشر:
1395
صفحه:
360
نوبت چاپ:
1

 تلاش های متعددی برای تعريف تحقيقات بازاريابي صورت گرفته و بعضي از آنها سبب شده است تاتحقيقات بازاربه جای تحقيقات بازاريابياستفاده شود و همه جنبه های آن را پوشش دهد. با اين وجود يک تفاوت اساسي بين دامنه فعاليت هايي که اين دو واژه را پوشش مي دهند، وجود دارد. مسووليت تحقيقات بازار بسيار گسترده است، درحالي که تحقيقات بازاريابي به يافتن اطلاعات در مورد بازار يک محصول خاص محدود مي شود. امروزه بازاريابي به عنوان يک وظيفه خاص مديريتي است که کليه فعاليت های مرتبط با توسعه، توليد و توزيع محصولات به بازارهای خاص، يعني جايي که بايد رضايت مصرف کنندگان آنها تامين شود را در بر مي گيرد. بنابراين تحقيقات بازاريابي ،توسعه محصول، شناخت بازار، روش های مناسب فروش، توزيع، تبليغ وتسهيلات خدمات/فروش را در بر مي گيرد و در واقع، همه جنبه های فعاليت های کسب و کار ازمرحله ايدهتارضايت مشتریرا پوشش مي دهد . تحقيقات بازاريابي در پي شناسايي و گردآوری و تجزيه و تحليل آن دسته از اطلاعاتي برمي آيد که به فرصتهای بهتری در ارائه و عرضه کالا و يا خدمات خاصي مي انجامد و يا مشکلات و تهديدهای پيش روی بازاريابي کالا و يا خدمات خاصي را تبيين کرده وراهکارهای برون رفت از مشکلات را ارائه مي دهد. تحقيقات بازاريابي يکي از اجزاء اصلي علم بازاريابي است که وظيفه اين شاخه از دانش چنين است: تعيين ، جمع آوری ، تحليل و ارائه سيستماتيک و عيني اطلاعات به منظور بهبود تصميم گيريهايي که باشناخت فرصتها و حل مشکلات در بازاريابي مرتبط هستند .

 

 فصل اول:  درآمدی بر تحقیقات بازاریابی / 23

فصل دوم:  تعریف مسئله تحقیقات بازاریابی و ارائه رویکرد مناسب / 55

فصل سوم:  تعریف و طبقه بندی طرح های تحقیق / 113

فصل چهارم:  طرح تحقیق اکتشافی: داده های ثانویه / 137

فصل پنجم:  طرح تحقیق اکتشافی: تحقیق کیفی / 181

فصل ششم:  طرح پژوهش توصیفی / 221

فصل هفتم: طرح پژوهش علی ( علت و معلولی) / 243

فصل هشتم:  مقیاس و اندازه‌گیری: برآوردهای اصلی و نسبی / 291

فصل نهم:  روند طراحی یک پرسش‌نامه /313

فصل دهم:  نمونه گیری: مشخص نمودن حجم و اندازه نمونه نهایی و ابتدایی / 333

فصل یازدهم:  فعالیت‌های میدانی / 343

خلاصه / 359

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved