مقدمه مولف / 9
فصل اول: تعاریف / 11
مقدمه / 11
تعریف خانواده / 11
مفهوم و تعریف آموزش / 13
مفهوم و تعریف ارتباط / 13
تعریف آموزش خانواده / 14
خلاصه فصل اول / 16
خودآزمایی فصل اول / 16
فصل دوم: اهمیت و انواع خانواده / 17
مقدمه / 17
اهمیت خانواده / 17
کارکردهای خانواده / 19
انواع خانواده / 19
انواه خانواده از نظر تربیتی / 21
دیدگاه صاحب نظران حوزه خانواده / 24
خلاصه فصل دوم / 26
خودآزمایی فصل دوم / 27
فصل سوم: ضرورت و اهمیت ارتباط مربیان مرکز با خانواده کودک / 29
مقدمه / 29
اهداف برنامه ارتباطی و آموزشی خانواده / 32
خلاصه فصل سوم / 34
خودآزمایی فصل سوم / 34
فصل چهارم: مفهوم ارتباط مناسب با خانواده / 35
مقدمه / 35
وظایف انجمن / 35
چگونگی انتخاب اعضاء و تشکیل انجمن / 38
تشکیل جلسات مشاوره فردی و گروهی / 38
مراحل و راهکارهای برگزاری جلسات مشاوره فردی / 38
برگزاری نمایشگاه از فعالیت های هنری کودکان / 42
نکاتی جهت برگزاری نمایشگاه / 42
راهکارهای و روش هایی برای برخورد شایسته با والدین / 43
خلاصه فصل چهارم / 49
خودآزمایی فصل چهارم / 49
فصل پنجم: آشنایی با شیوه های انتخاب موضوعات مورد نیاز در آموزش خانواده / 51
مقدمه / 51
شیوه های انتخاب موضوعات آموزش خانواده / 51
موانع موفقیت و تشکیل کلاس های آموزش و ارتباط با خانواده / 53
عناوین پیشنهادی دوره های آموزش خانواده / 55
خلاصه فصل پنجم / 57
فصل ششم: آشنایی با اصول و راهکارهای برگزاری دوره های آموزش خانواده و اجرای آن / 59
مقدمه / 59
فرایند برگزاری دوره های آموزشی / 59
خودآزمایی فصل ششم/ 69
فصل هفتم: روش های آموزش خانواده / 71
مقدمه / 71
سخنرانی / 72
آموزش غیر حضوری یا الکترونی / 75
روش تلفیق یا آموزش اقتضایی / 75
آموزش گروهی والدین / 75
ویژگی های آموزش گروهی والدین / 77
آموزش فردی / 78
آموزش والدین خردسالان در جوامع روستایی / 79
چند توصیه به مدرسان دوره های آموزشی برای کسب موفقیت های بیش تر / 80
خلاصه فصل هفتم / 83
خودآزمایی فصل هفتم /83
فصل هشتم: اهمیت بهره گیری از همکاری و مشارکت والدین در آموزش خانواده / 85
مقدمه /85
دستگاه های ارائه خدمات آموزشی به خانواده ها / 89
پیوست ها / 91
منابع / 101
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
علوم اجتماعی
|