بر همگان واضح است که برای غلبه بر رقبا در این بازار رقابتی، نیاز به یک ابزاری است که بتواند هزینه ها را کاهش دهد بطوریکه از کیفیت محصول کاسته نشود. مهندسی ارزش، ابزار قدرتمندی برای کاهش هزینه و بهبود عملکرد و کیفیت است. یکی از رمزهای موفقیت مهندسی ارزش، انجام کار تیمی است. این ابزار زمانی مفید است که مطالعه ارزش در اولین فازهای مهندسی ارزش صورت گیرد، زیرا هر چقدر پروژه به مرحله های پایانی نزدیک شود امکان بهره مندی از کاهش هزینه، کمتر خواهد بود و یا در بعضی از مواقع امکان تغییر وجود نخواهد داشت و یا اگر امکان تغییر نیز وجو داشته باشد هزینه زیادی را به دنبال خواهد داشت. کتاب حاضر در جهت آموزش مهندسی ارزش برای مخاطبان و خوانندگان گرامی و کارشناسان و مدیران و دانشجویان عزیز تهیه شده است تا با مطالعه این کتاب بتوانند کالایی با ارزش بالاتری را تولید و در اختیار مشتریان قرار دهند و کالایی را جایگزین کالاهای خارجی کنند که قابل رقابت باشد. این کتاب بعد از چندین سال تدریس در دانشگاهها به زبان ساده و قابل فهم توضیح داده شده است. ولی مطمئناً هیچ کتابی نمی تواند کامل باشد، که از اساتید محترم و منتقدان بزرگوار تقاضا می شود نظرات و توصیه های خویش را از ما دریغ ننموده و برای ویرایش های بعدی ما را یاری کنند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه
فصل اول- مروری بر مهندسی ارزش
1-4- واژه های مهم در مهندسی ارزش
فصل دوم- متدولوژی، اهداف و مراحل مهندسی ارزش
فصل چهارم- ارتباط مهندسی ارزش با دیگر روشها و
4-1- روش های مورد استفاده در مهندسی ارزش
4-3-2- مضامین کلیدی در مفهوم چابکی
4-3-3- ارتباط مهندسی ارزش و چابکی سازمان
4-4- ارتباط بین مهندسی ارزش، اقتصاد مقاومتی چابک و سیاستهای اقتصاد مقاومتی
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم پایه |
رياضی و آمار
|