مهندسی ارزش و کاربرد آن
نویسنده:
اسفندیار عطائی
مترجم:
-
سال نشر:
1395
صفحه:
144
نوبت چاپ:
1

 

بر همگان واضح  است که برای غلبه بر رقبا در این بازار رقابتی، نیاز به یک ابزاری است که بتواند هزینه ها را کاهش دهد بطوریکه از کیفیت محصول کاسته نشود.  مهندسی ارزش، ابزار قدرتمندی برای کاهش هزینه و بهبود عملکرد و کیفیت است. یکی از رمزهای موفقیت مهندسی ارزش، انجام کار تیمی است. این ابزار زمانی مفید است که مطالعه ارزش در اولین فازهای مهندسی ارزش صورت گیرد، زیرا هر چقدر پروژه به مرحله های پایانی نزدیک شود امکان بهره مندی از کاهش هزینه، کمتر خواهد بود و یا در بعضی از مواقع امکان تغییر وجود نخواهد داشت و یا اگر امکان تغییر نیز وجو داشته باشد هزینه زیادی را به دنبال خواهد داشت. کتاب حاضر در جهت آموزش مهندسی ارزش برای مخاطبان و خوانندگان گرامی و کارشناسان و مدیران و دانشجویان عزیز تهیه شده است تا با مطالعه این کتاب بتوانند کالایی با ارزش بالاتری را تولید و در اختیار مشتریان قرار دهند و کالایی را جایگزین کالاهای خارجی کنند که قابل رقابت باشد. این کتاب بعد از چندین سال تدریس در دانشگاهها به زبان ساده و قابل فهم توضیح داده شده است. ولی مطمئناً هیچ کتابی نمی تواند کامل باشد، که از اساتید محترم و منتقدان بزرگوار تقاضا می شود نظرات و توصیه های خویش را از ما دریغ ننموده و برای ویرایش های بعدی ما را یاری کنند.

 


2-4- اهداف مهندسی ارزش.. 19

2-5- اصول بنيادي مهندسي ارزش.. 20

خودآزمایی (2). 21

 

 

فصل سوم- برنامه کار مهندسی ارزش در مرحله مطالعه مقدماتی... 23

3-1- روش شناسی مطالعه. 24

3-1-1- ویژگی های برنامه کار:…………………………………………………………………………. 26

3-2- مرحله پیش مطالعه. 27

3-2-1- تشکیل تیم مهندسی ارزش……………………………………………………………………..32

3-2-1-1- ویژگی تیم……………………………………………………………………………………..33

3-2-1-2 انتخاب تسهیل گر………………………………………………………………………………34

3-2-1-2-1- ویژگی های مهم تسهیل گر………………………………………………………………35

3-3- مطالعه ارزش(کارگاه اصلی) 36

3-3-1- فاز اطلاعات……………………………………………………………………………………….37

3-3-2- فاز تحلیل کارکرد…………………………………………………………………………………37

3-3-2-1- انواع کارکرد…………………………………………………………………………………..39

3-3-2-2- نمودار FAST……………………………………………………………………………41

3-3-3- فاز خلاقیت……………………………………………………………………………………….46

3-3-3-1- چهل اصل ابداعی……………………………………………………………………………..49

3-3-4-  فاز ارزیابی………………………………………………………………………………………..60

3-3-5- فاز توسعه………………………………………………………………………………………….62

3-3-6- فاز ارایه…………………………………………………………………………………………….65

 



 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پایه رياضی و آمار

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved