مسئولیت اجتماعی شرکت (اصول، دیدگاه ها، الگوها و راهبردها)
نویسنده:
دکتر فریدون امیدی، دکتر مجید محمدشفیعی
مترجم:
سال نشر:
1396
صفحه:
120
نوبت چاپ:
1

توجه سازمانها به محیط پیرامون و منافع اجتماعي، در كنار منافع مالي و اقتصادي خود، نگرش جدیدی در کسب و کار است که از آن با عنوان مسئولیت اجتماعی شرکت یاد می‌شود. مشتریان کنونی بیشتر تمایل به ارتباط با سازمان‌هایی دارند در قبال جامعه و محيط پاسخگو بوده، التزام اخلاقي نسب به آن داشته باشند و در تصمیم‌گیری‌های خود به اين مسائل توجه نمایند. این امر مستلزم آن است که سازمان‌ها ضمن آشنایی با اصول مسئولیت اجتماعی، با دیدگاه‌ها و الگوهای مختلف در این زمینه آشنا شده و استراتژی‌های خود را با استراتژی‌های مسئولیت اجتماعی، متناسب نمایند. این ملاحظات می‌تواند در بلندمدت بر عملکرد مالی و بازاريابي سازمان مؤثر واقع شود و باعث ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبا گردد.

رویکرد اصلی کتاب حاضر این است که ضمن تبيين اصول، دیدگاه‌ها، الگوها و استراتژی‌های مسئولیت اجتماعی شرکت، در نهایت اين مفهوم مهم را به مشتری مداری سازمان و عملکرد مالی آن متصل نماید. تلاش بر این بوده است تا علاوه بر توجه به مسائل نظری، رویکردی عملی نیز به موضوع وجود داشته باشد، تا مدیران بتوانند این مفهوم را در سازمان‌های خود پیاده‌سازی نموده و از منافع آن بهره مند شوند. اساتید محترم و دانشجویان عزیز رشته مدیریت در تمامی گرایش‌ها، از دیگر مخاطبان این کتاب هستند.

نويسندگان كتاب، از پژوهشگران حوزه كسب و كار هستند كه ضمن تدوين مقالات متعدد در حوزه‌هاي مختلف كسب و كار، از جمله مسائل اجتماعي و اخلاقي سازمان، به تدريس در دانشگاه‌ها و مشاوره به سازمان‌ها مشغول‌اند.

فصل اول: اصول و دیدگاه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت

فصل دوم: الگوها و راهبردهای مسئولیت اجتماعی شرکت

فصل سوم: مدیریت و مسئولیت اجتماعی شرکت

فصل چهارم: رفتار مصرف‌کننده و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت

فصل پنجم: مسئولیت‌های اجتماعی شرکت و عملکرد آن

کتابنامه

 

 

 

 

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی علوم اجتماعی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved