نقشه پپتیدهای ضد میکروبی در سلامت انسان و درمان بیماریها
نویسنده:
جورجن هاردر
مترجم:
محمدرضا مخبردزفولی ، مصطفی قانعی ، زهرا افتخاری
سال نشر:
1396
صفحه:
264
نوبت چاپ:
1

پپتیدهای ضد میکروبی در ۲۵ سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته اند و اهمیت آنها به عنوان اجزای ایمنی ذاتی اکنون به خوبی ثابت شده است.

 در انسان تاکنون ۱۰۸ عدد از پپتیدهای ضد میکروبی مختلف شناسایی شده‌اند. در این کتاب به مجموعه پپتیدهای ضد میکروبی موجود در ارگانهای مختلف بدن پرداخته شده است و خواص بیولوژیکی این پپتیدها و نقش آنها در فرآیند پاتوفیزیولوژیکی و درمان برخی از بیماری ها بیان شده است.

 

 کتاب پیش رو دارای ۱۰ فصل می باشد که در فصل اول به پپتیدهای ضد میکروبی در التیام زخم پوست ، فصل دوم پپتیدهای ضد میکروبی به عنوان آنتی باکتریال و آنتی ویروس درون‌زا در سطح چشم ، فصل سوم عملکرد پپتیدهای ضد میکروبی این در ایمنی ذاتی ریه ،فصل چهارم پپتیدهای ضد میکروبی :حفظ استریلیتی دستگاه ادراری ، فصل پنجم پپتیدهای ضد میکروبی در روده ، فصل ششم تجزیه فلز نقش مهم پپتیدهای ضد میکروبی در ایمنی غذایی ، فصل هفتم تنظیم بیان ژن پپتید ضدمیکروبی توسط ویتامین دی ، فصل هشتم نقش دوگانه پلی پپتید های کاتیونی در هدف گیری ویروس اچ آی وی ، فصل نهم پپتیدهای ضد میکروبی در دفاع میزبان و در فصل دهم به  پپتیدهای ضد میکروبی: آیا به عنوان درمان آینده‌ای دارند؟ پرداخته است.

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم پزشكي پزشكي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved