تحول دانش و دانش افرینی در سازمان حرکت به سوی دانشگاه دانش افرین
نویسنده:
فریبا عدلی
مترجم:
سال نشر:
1397
صفحه:
360
نوبت چاپ:
1

 «تحول دانش و دانش آفرینی در سازمان» وارد بازار نشر شد.

به همت انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران، کتاب «تحول دانش و دانش آفرینی در سازمان (حرکت به سوی دانشگاه دانش آفرین) » تالیف فریبا عدلی منتشر شد.

 در تقریظی از سیدمهدی الوانی در صفحه15 کتاب می خوانیم :«کتاب پیش رو؛ چیستی و چرایی مدیریت دانش و سیر تحول آن را درسازمان‌ها توصیف و تبیین کرده است و نظریه‌ها و اصول دانش آفرینی در سازمان‌ها را ارائه کرده است و با استفاده از منابع جدید و تجارب ارزشمند نویسنده در مدیریت دانش، تصویری جامع و کاملی از مدیریت دانش و ظرایف آن بدست می‌دهد و مدیران، دانشجویان و علاقمندان این مبحث علمی را با تازه‌ترین مفاهیم آشنا می‌سازد، از نظر ساختاری کتاب به‌گونه‌ای سازماندهی شده که هر فصل آن دریچه خاصی را به‌سوی مطلب می‌گشاید و خواننده را با منظر جدیدی از مدیریت دانش، به‌طور نظری و عملی آشنا می‌سازد. سوالات انتهای هرفصل فرصتی برای مرور و اندیشه‌ورزی مخاطبان کتاب فراهم می‌کند و شاید راهی برای تمرین خلاقیت و نوآوری خوانندگان باشد» 

 

 

 مقدمه ناشر

پیشگفتار

مقدمه استاد سید مهد الوانی

مقدمه

فصل اولمدیریت دانش و دانش‌آفرینی

چکیده

مدیریت دانش: تولد و تحول

سرمایه فکری و مدیریت دانش: دوروی یک سکه

از مدیریت دانش به توانمندسازی دانش‌آفرینی

تمایز و تعامل مدیریت دانش با دانش‌آفرینی

نتیجه‌گیری

پرسش

منابع

فصل دومتحول دانش و دانش آفرینی در سازمان

چکیده

مزیت رقابتی

منابع مزیت رقابتی

نظریه شرکت

نظریه تکاملی شرکت

نظریه قابلیت‌های اصلی شرکت

نظریه منبع‌محور شرکت

منابع شرکت

نظریه توانایی‌های پویای شرکت

نظریه دانش‌محور شرکت

سطح تحلیل دانش‌آفرینی: فرد یا سازمان

نتیجه‌گیری

پرسش

منابع

فصل سوممفهوم دانش در بافت سازمان

چکیده

ماهیت دانش

ویژگی‌های دانش

دانش به‌مثابه دانایی

دانش به‌مثابه عمل

ویژگی‌های منطق عمل

دانش حرفه‌ای و عمل حرفه‌ای

نتیجه‌گیری

پرسش

منابع

فصل چهارمدانش‌آفرینی در سازمان

چکیده

دانش‌آفرینی سازمانی

خلاقیت سازمانی

ویژگی‌های دانش و ایده جدید

نظریه پویای دانش‌آفرینی سازمانی

ساخت چشم‌انداز و اخذ چشم‌انداز

خلق دانش مستتر در نوآوری گروهی

دانش سازی سازمانی

چرخه دانش‌آفرینی

ظهور دانش در فرایندهای پیچیده واکنش

نظریه سیستم‌های ساخت دانش

نتیجه‌گیری

پرسش

منابع

فصل پنجمحرکت به‌سوی دانشگاه دانش‌آفرین

چکیده

دانشگاه، بازیگر راهبردی در جامعه دانش‌بنیان

رسالت‌محوری مؤسسات آموزش عالی: دانش‌آفرینی

دانشگاه به‌مثابه موقعیت‌های پداگوژیک

از اداره دانشگاه به رهبری جریان دانش

نتیجه‌گیری

پرسش

منابع

نمایه

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی مدیریت

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved