دستورالعمل آزمایشات عمومی و تخصصی
نویسنده:
دستورالعمل آزمایشات عمومی و تخصصی
مترجم:
.
سال نشر:
1397
صفحه:
304
نوبت چاپ:
1

  همانطور که می دانیم همیشه دانشجویان در سطوح مختلف تحصیلاتی جهت انجام آزمایشات و همچنین تهیه گزارش کار های صحیح در تکاپوی جمع آوری اطلاعات مفید هستند . این امر هر چند ساده، ممکن است سبب شود دانشجویان گرامی به علت عدم دسترسی به یک مرجع کامل آن چنان که باید به مباحث آزمایشگاهی و همچنین کارگاه ها و آزمایشگاه ها تمایل نشان ندهند و از کنار این بخش مهم از مباحث درسی که ممکن است مهمترین مباحث عملیاتی در حوزه صنعت ارائه شود، ساده بگذرند و یاد گیری کاملی نداشته باشند.در این کتاب سعی شده است کلیات مربوط به آزمایشات انجام شده در دو سطح عمومی و تخصصی در رشته مهندسی شیمی به طور مفید ارائه شود تا دانشجویانی که نیاز به داشتن مرجعی کامل از چگونگی انجام آزمایشات، پارامتر های موردنیاز جهت اندازه گیری و همچنین تجهیزات لازم را دارند بتوانند به سهولت از کتاب حاضر جهت استفاده بهینه در زمان و همچنین داشتن مرجعی کامل و با زبانی ساده که به سهولت قابل فهم است استفاده نمایند.

کتاب حاضر در دو بخش کلی تدوین شده است:

بخش اول، شامل آزمایشات تخصصی مرتبط با رشته های مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک می باشد که سعی شده است به مهمترین این آزمایشات که در اکثر واحد های دانشگاهی انجام می شود، پرداخته شود.

این آزمایشات شامل آزمایشات مربوط به مباحث مکانیک سیالات، انتقال حرارت، عملیات واحد، نفت و کنترل فرایند است. بخش دوم، شامل آزمایشات عمومی می باشد که مناسب و کاربردی برای تمامی رشته های فنی مهندسی و علوم پایه است که به مهمترین آنها اشاره شده است . لازم به ذکر است کتاب حاضر با هدف استفاده بیشتر دانشجویان مهندسی شیمی به عنوان مرجعی کامل از آزمایشات عمومی و تخصصی ارائه شده است. این آزمایشات شامل آزمایشات مربوط به مباحث شیمی عمومی، شیمی فیزیک، شیمی آلی، شیمی تجزیه، فیزیک 1 و فیزیک 2 است. در هر کدام از آزمایشات مربوط به مباحث مختلف سعی شده است که مهمترین آزمایشات که غالبا کاربردی است و تمامی دانشجویان در دانشگاه های مختلف آموزش می بینند استفاده نمایند. به طور مثال آزمایشات مربوط به مبحث مکانیک سیالات شامل مجموعه ای از آزمایشاتی است که مروبوط به مباحث اصلی این حوزه شامل اندازه گیری دبی، پدیده کاویتاسیون، عدد رینولدز، بررسی رابطه برنولی و .... می باشد که به طور اجمالی و مفید در رابطه با هر آزمایش هدف از انجام آن ، ابزار لازم و روند طراحی آزمایش و اجرا بیان شده است و همچنین دانشجویان با مفاهیم اصلی که قرار است با این آزمایشات بیاموزند به طور کامل آشنا می شوند . لازم به ذکر است که فایل های متعدد زیادی تحت عنوان گزارش های آزمایش در رشته های مختلف تحت عناوین متنوع در  وب سایت ها موجود و قابل دسترس است، اما هدف از تهیه و گردآوری این کتاب ، ارائه فایلی کامل و در عین حال مفید و قابل فهم است که دانشجویان مهمترین به خصوص در حوزه رشته مهندسی شیمی بتوانند به طور جامع در اختیار داشته باشند و از آن بهره برند ضمن اینکه با مباحث و مفاهیم مورد نیاز آشنا نیز می شوند. این کتاب حاصل تلاش و اهتمام جهت جمع آوری اطلاعات و گزارش کار های معتبر مختلف است که سعی شده به طور استاندارد تهیه شود و در اختیار اساتید و دانشجویان قرار گیرد تا بتوانند از آن به عنوان کتابی سودمند که به گرداوری مفید و مختصر پرداخته است و برای کاربران به وضوح مفاهیم آن قابل فهم و دسترس است، استفاده نمایند."

شایان ذکر است این کتاب در یازده فصل، 304 صفحه و در تیراژ 500 نسخه و به قیمت 250000 ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.

 

آزمایشگاه مکانیک سیالات

آزمایشگاه کنترل فرآیند

آزمایشگاه شیمی عمومی

آزمایشگاه شیمی تجزیه

آزمایشگاه شیمی آلی

آزمایشگاه فیزیک (1 و 2 )

آزمایشگاه شیمی فیزیک

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
فنی و مهندسی مهندسی شيمي

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved