راهنمای آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی( تلفیق مبانی نظری و اصول کاربردی)
نویسنده:
حیدر عبادی‌اصل، رضا شریفات‌پور، علیرضا نیکنام
مترجم:
سال نشر:
1397
صفحه:
200
نوبت چاپ:
1

در شرایط کنونی، به دلیل توسعه و پیشرفت تکنولوژی و مکانیزه شدن سبک زندگی، فقرحرکتی در جوامع پیشرفته و درحال‌توسعه بیشتر شده و موجب کاهش کیفیت سلامت و آمادگی جسمانی افراد گردیده است. نبود آمادگی متناسب با شرایط روزمره زندگی، سلامت افراد را به مخاطره می‌اندازد. با توجه به اصل پیشگیری بهتر از درمان است، با پرداختن به فعالیت‌های جسمانی، می‌توان از بروز بسیاری مشکلاتی که سلامت زندگی فردی و اجتماعی را به خطر می‌اندازد، جلوگیری کرد.

فعالیت جسمانی منظم، تغذیه‌ی سالم و کاهش استرس از عوامل مهم و مؤثر در یک زندگی خوب و سالم به شمار می‌آید. محققین معتقدند که با فعالیت جسمانی منظم می‌توان استرس را کاهش و شیوه تغذیه‌ای فرد و سطح آمادگی او را نیز بهبود بخشید، که این امر می‌تواند سلامت فرد را تا پایان عمر تضمین نماید.

پژوهش‌های اخیر، نشان می‌دهد که فعالیت ورزشی (هرچند مقطعی و کوتاه) برای اکثر افراد مفید می‌باشد. درواقع پزشکان و متخصصان تندرستی و تربیت‌بدنی بر این باورند که فعالیت‌بدنی منظم، نه‌تنها خطر بیماری‌های مزمن را کاهش، بلکه موجب تندرستی و ارتقا کیفیت زندگی می‌گردد.

شاید در ظاهر تصور این باشد که اجرای فعالیت‌های مربوط به آمادگی جسمانی، کاری سخت و دشوار است؛ اما واقعیت آن است که این موضوع به سطح آمادگی و برنامه‌ریزی اجرای فعالیت‌ها بازمی‌گردد. نکته مهم‌تر اینکه توسعه آمادگی جسمانی، به اجرای بهتر مهارت‌های رشته ورزشی کمک می‌کند و سطح سلامت را افزایش می‌دهد، خستگی توأم با اجرای فعالیت‌های روزانه، را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد با پرداختن به فعالیت‌های جسمانی و یاری و مدد از دانشجویان و مربیان متخصص، برنامه‌ریزی خوب و موفق برای تحقق اهداف مذکور داشته باشند.

کتاب راهنمای آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی (تلفیق مبانی نظری و اصول کاربردی)، به‌منظور آشنایی دانشجویان با آمادگی جسمانی و اهمیت و کاربرد آن در زندگی فردی به‌منظور ارتقای سطح سلامتی و آمادگی برای اجرای مهارت‌های مختلف ورزشی و قابلیت‌های مربوط به حرکات پایه ورزشی، با ایجاد فرصت‌های مناسب ورزشی در جهت حفظ و بهبود سلامت جسمانی به رشته تحریر درآمده است.

 

پیشگفتار مؤلفین7

فصل اول: مبانی آمادگی جسمانی و فعالیت بدنی9

فصل دوم: اصول و مفاهیم اساسی آمادگی جسمانی21

فصل سوم: آمادگی جسمانی مرتبط با تندرستی39

فصل چهارم: آمادگی جسمانی مرتبط با اجرا83

فصل پنجم: تغذیه و آمادگی جسمانی 97

فصل ششم: آمادگی جسمانی و گروه‌های خاص119

 فصل هفتم: آمادگی جسمانی و اجراهای ورزشی145

فصل هشتم: نیمرخی از ورزش‌های تفریحی و رایج191

 

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
علوم انسانی تربیت بدنی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved