كتاب‌ “ايرانيان در قرآن و روايات” در نمايشگاه قرآن وزارت ارشاد عرضه شده است
كتاب‌ “ايرانيان در قرآن و روايات” در نمايشگاه قرآن وزارت ارشاد عرضه شده است
شنبه 23 آبان 1383
كتاب‌ “ايرانيان در قرآن و روايات” در نمايشگاه قرآن وزارت ارشاد عرضه شده است
كتاب‌ “ايرانيان در قرآن و روايات” در نمايشگاه قرآن وزارت ارشاد عرضه شده است
كتاب ”ايرانيان در قرآن و روايات” نوشته سيدنور الدين ابطحي، در غرفه كتابهاي روز قرآني دوازهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ارايه شده است.
به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، اين كتاب از جمله كتابهاي قرآني چاپ اول سال 1383 است كه به همت انتشارات به‌آفرين در شمارگان پنج‌هزار نسخه عرضه شده است.
اين مجموعه برگرفته از آيات قران كريم و همچنين روايات و احاديث پيامبر اكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) درباره ايرانيان مي‌باشد كه هر كدام به‌نوعي به يكتاپرستي و موحد بودن ايرانيان و اخلاق نيره آنان اشاراتي داشته‌اند.
فصل اول اين كتاب به بررسي موضوع اسلام گرايي ايرانيان از ديدگاه قران و روايات و همچنين جايگاه و مقام سلمان فارسي نزد پيامبر (ص) و حضرت علي (ع) مي پردازد.
در فصل دوم كتاب، به زندگي، آزادمنشي، فضايل و شايستگي‌هاي سلمان فارسي پرداخته شده و در ادامه، موضوعاتي همچون داستان حضرت شهربانو (دختر يزدگرد سوم)، وضعيت علوم در دوره اسلامي، سهم ايرانيان از علوم اسلامي و تاسيس ديوان محاسبات اسلامي به دست ايرانيان بررسي شده است.
همچنين در اين نمايشگاه براي نخستين‌بار آثار مرحوم علامه طباطبايي با محوريت قرآن و انتظار در قالب يك كتاب در دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم عرضه مي‌شود.
حجت‌الاسلام ملبوبي ـ مدير بخش ويژه قرآن و انتظار ـ با بيان اين مطلب به ستاد خبري نمايشگاه گفت: اين كتاب حاوي پژوهش‌ها و آراي اين ستاد فقيد درباره مسائلي همچون انتظار، غيبت و رجعت است.
وي افزود: ديدگاه تفسيري علامه طباطبايي در مورد آياتي كه شان نزول آنها با امام زمان (عج) در ارتباط است نيز از ديگر بخش‌هاي اين كتاب مي‌باشد.
ملبوبي اظهار داشت: مطالب جمع آوري شده در اين كتاب با همكاري مؤسسه نشر آثار علامه طباطبايي و با هماهنگي بيت معظم ايشان گردآوري شده است و به زودي در دوازدهمين نمايشگاه قرآن كريم عرضه مي‌شود.
در اين بخش از نمايشگاه قرآن بيش از 100 مقاله و پايان‌نامه با موضوع قرآن و انتظار به نمايش در آمده است.
همچنين اخذ مقالات پژوهشي و تحقيقي به منظور ارايه در ويژه‌نامه‌هايي با عنوان قرآن و انتظار، از ديگر فعاليت‌هاي اين بخش به شمار مي‌رود
منبع:ایسنا

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved