كلوپ كتاب راهي جديد براي كتاب خواني است
كلوپ كتاب راهي جديد براي كتاب خواني است
يکشنبه 29 آذر 1383
كلوپ كتاب راهي جديد براي كتاب خواني است
كلوپ كتاب راهي جديد براي كتاب خواني است
عضويت در كلوپ كتاب راهي جديدي موسوم به_ كتاب خواني جمعي_ را پيش روي دوستان كتاب مي‏گذارد و زمينه‏هاي نقد و نقد پذيري را در قشر كتاب‏خوان فراهم مي‏سازد.
روزبه صدرآرا، شاعر و يكي از اعضا كلوپ كتاب نشر چشمه، در گفت و گو با خبرنگار ادبي ايلنا گفت: در جامعه ما كلوپ كتاب يك جريان نو ظهور و بي سابقه است. شايد فعاليت اين كلوپ در بدو امر چندان چشمگير نباشد و صرفا جنبه فرهنگي داشته باشد. اما در دراز مدت به دور از جنجال‏هاي موجود، فضاي جديدي را براي كتاب خواندن و تبادل انديشه فراهم مي‏سازد.
وي در ادامه افزود: با عضويت در اين كلوپ مي‏توان وارد گروه‏هاي كتاب: جامعه شناسي، ادبيات، ادبيات داستاني، نقد، فلسفه، فيلم و ... شد و با هم فكري و تبادل نظري كه بين اعضاي اين گروه‏ها وجود دارد، از آخرين يافته‏ها در اين عرصه‏ها مطلع و با بحث و تبادل نظرهايي كه بين اعضا گروه‏ها صورت مي‏گيرد، نقطات تاريكي را كه ممكن است براي تك تك اعضا كلوپ كتاب پيش آمده باشد، برطرف كرد.
صدر آرا در ادامه با اشاره به اين كه دستاورد اين كلوپ‏ها در دراز مدت زمينه نقدپذيري را در جامعه دست كم در جامعه كتاب‏خوان فراهم مي سازد؛ گفت: متاسفانه در جامعه ما همه مدعي هستند، نقدپذير هستند اما اگر كمي به مسايل و جلساتي كه پيرامون ما اتفاق مي‏افتد، نگاه كنيم، متوجه مي‏شويم كه همه نقدگريز هستند. حتي اگر اين كلوپ كتاب را دست كم بگيريم، متوجه مي‏شويم كمترين دستاورد كلوپ ايجاد روحيه نقدپذيري درميان اعضا كلوپ است.
اين عضو كلوپ كتاب نشر چشمه در پايان گفت: با افزايش تعداد اعضاي كلوپ، روز به روز بر تعداد كتاب‏هاي موجود در كتابخانه هم افزوده مي‏شود و در نهايت در مدت كوتاهي شاهد يك كتابخانه بزرگ و اعضايي كه مي‏توانند به راحتي از اين كتاب سود ببرند، باشيم.

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved