سالانه ‪چهل ‬ هزار عنوان كتاب در ايران منتشر ميشود
سالانه ‪چهل ‬ هزار عنوان كتاب در ايران منتشر ميشود
دوشنبه 19 ارديبهشت 1384
سالانه ‪چهل ‬ هزار عنوان كتاب در ايران منتشر ميشود
سالانه ‪چهل ‬ هزار عنوان كتاب در ايران منتشر ميشود
ناشران كشور سالانه بيش از ‪ ۴۰‬هزار عنوان كتاب توليد مي كنند و ايران با انتشار اين تعداد عنوان كتاب جايگاه ويژه اي در حوزه نشر كتاب جهان دارد.
آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نشان ميدهد كه هم اكنون بيش از سه هزار و ‪ ۵۰۰‬ناشر در كشور در حوزه نشر كتاب فعاليت مي كنند.
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد كه ايران در نشر كتاب جزء ‪ ۱۰‬كشور جهان به شمار مي آيد و در بين كشورهاي اسلامي، ايران در انتشار كتاب ديني و اسلامي مقام نخست را دارد.
به گفته وي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ‪ ۸۶‬نمايشگاه كتاب در كشور برگزار و امسال هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب برپا شده است.
در نمايشگاه كتاب امسال دو هزار و ‪۵۷۴‬ ناشر داخلي و خارجي از ‪ ۵۱‬كشور جهان شركت دارند.
‪ ۶۰‬درصد اين آثار مربوط به كتابهاي لاتين و ‪ ۴۰‬درصد مربوط به كتابهاي عربي است.
بيشتركتابهاي خارجي نمايشگاه بين المللي كتاب را كتابهاي حوزه هاي علوم سياسي، حقوق، علوم آموزشي، علوم ديني اسلامي، صنايع و فنون نظامي، مهندسي هوا فضا و جراحيهاي تخصصي تشكيل ميدهند.
يكهزار و ‪ ۸۱۸‬ناشر داخلي آثار چاپ اول و چاپهاي بعدي از سال ‪ ۱۳۸۱‬تا ‪ ۱۳۸۳‬را در مدت برگزاري نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار مي دهند.
از اين تعداد، يكهزار و ‪ ۹۱‬ناشر به صورت مستقيم و ‪ ۷۲۷‬ناشر از طريق نمايندگان خود در هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب شركت دارند.
ناشران داخلي درفضايي بيش از ‪ ۲۷‬هزار و ‪ ۹۰۰‬متر مربع، بيش از ‪ ۹۴‬هزار عنوان كتاب را در معرض ديد عموم قرار مي دهند.
در نمايشگاه امسال، يك هزار ‪ ۲۹۵ و ‬ناشر از تهران و ‪ ۴۸۹‬ناشر از شهرستانها حضور دارند كه تعداد ناشران شهرستاني نسبت به سال گذشته ‪۲۰‬درصد رشد داشته است.
‪ ۵۱‬هزار و ‪ ۶۸۳‬عنوان كتاب در گروه عمومي، ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۷۸۸‬عنوان در گروه كودك ونوجوان، ‪ ۱۱‬هزار و ‪ ۳۳۳‬عنوان در گروه آموزشي و ‪ ۲۷‬هزار و ‪ ۶۹۲‬عنوان درگروه دانشگاهي، كتابهاي ارايه شده در بخش ناشران داخلي راتشكيل مي دهند.
ششمين نمايشگاه ناشران الكترونيك نيز همزمان با هجدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران با همكاري مجمع ناشران الكترونيك در بخش ناشران الكترونيك برگزار ميشود.
بيش از ‪ ۱۵۰‬ناشر الكترونيك در فضايي افزون بر يكهزار و ‪ ۷۰۰‬متر مربع، ‪ ۴۵۰‬عنوان محصول جديد خود را در بخش اطلاع رساني عرضه مي كنند.

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved