سال گذشته 40 هزار عنوان كتاب مجوز چاپ گرفت
سال گذشته 40 هزار عنوان كتاب مجوز چاپ گرفت
دوشنبه 25 مرداد 1384
سال گذشته 40 هزار عنوان كتاب مجوز چاپ گرفت
سال گذشته 40 هزار عنوان كتاب مجوز چاپ گرفت
بيش از 40 هزار عنوان كتاب در طول سال گذشته مجوز چاپ گرفته و ضريب خطاي اين بخش حتي كمتر از يك درصد بوده است.
به گزارش روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، احمد مسجد جامعي در ديدار با مديران معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن بيان مطلب فوق افزود: نهادها و جريانهاي حوزه كتاب قراردادي نيستند، بلكه براساس نياز و ضرورت شكل گرفته اند، تشكيل اين نهادها را مي توان مديون حركت جمعي و گروهي نگاه اخلاقي ، شجاعت و درايت مديران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست.
وي به جايگاه حساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در ايجاد تعامل ، تعادل و حفظ حق حكومت از يك سو و حق اهالي فرهنگ از سوي ديگر اشاره كرد و ادامه داد: تلاش كرديم تا نظام سياسي كشور حق آزادي ، خلاقيت و نوآوري را به رسميت بشناسد و خوشبختانه در شرايط داخلي و بين المللي امروز كشور جايگاه حساس حوزه هاي فرهنگ به خوبي حفظ شده است.
مسجد جامعي خاطر نشان كرد: در همه حوزه ها درصدي به عنوان ضريب خطا در نظر گرفته مي شود كه اين ضريب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي حداقل بوده است.
وي به شكل گيري مرحله اي و پايه اي نهادهاي حوزه فرهنگ مكتوب اشاره كرد و ادامه داد: امروزه ديگر كسي نمي تواند جايگاه منحصر به فرد نهادهايي چون «خانه كتاب» «كتاب سال جهاني» و «كتاب سال ولايت » و نظاير آن را كتمان و مانع فعاليت اين نهادها شود.
وي به روحيه مسئوليت پذيري و شجاعت مديران فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و يادآور شد: اين مديران مسئوليت تمامي مشكلات حوزه فرهنگ را برعهده مي گرفتند و هيچ گاه در دفاع از حق احساس خسران نمي كردند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حركت در حوزه فرهنگ را بسيار پرتنش ، سخت و حساس عنوان كرد و اظهار داشت: اين حوزه همواره در معرض جبهه گيري هاي متعدد گروههاي مخالف و موافق قرار داشت.
وي با اشاره به اجراي سياست «جاري ساختن كتاب در زندگي مردم» در طول سال هاي اخير ادامه داد: هم اكنون براي گروههاي مختلف سني و اجتماعي تشكل هاي مختلف شكل گرفته است. مسجد جامعي تعدد و تنوع كتابهاي ديني در كشور را در حد مطلوبي ارزيابي كرد و گفت: امروزه نام ايران هم طراز با نام اسلام در جهان منعكس شده و با مفاهيم ارزشي اين دين پيوند عميقي خورده است.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved