اولین کتابخانه جامع ادبی ایران راه اندازی می شود
اولین کتابخانه جامع ادبی ایران راه اندازی می شود
چهارشنبه 23 شهريور 1384
اولین کتابخانه جامع ادبی ایران راه اندازی می شود
اولین کتابخانه جامع ادبی ایران راه اندازی می شود
اولین کتابخانه الکترونیک ( E _ Lib ) کشور به همت دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران تا بهمن ماه سال جاری راه اندازی خواهد شد .
این کتابخانه که در بخش های فرهنگی و ادبی آغاز به کار خواهد کرد در سالهای آینده و با گسترش امکانات در بخش های علمی و تحقیقاتی نیز راه اندازی خواهد شد .
شهاب گنجی ، مدیر این پروژه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی و ادب مهر ، با اعلام این مطلب افزود : این کتابخانه که از ابتدای سال 1383 تحقیقات برای راه اندازی آن آغاز شده است در یک دیتا سنتر ایرانی ثبت خواهد شد و در فاز اول راه اندازی بیست هزار عنوان کتاب را درآرشیو خود نگهداری خواهد کرد .
وی افزود : در مرحله اول که در بهمن ماه 1384 را ه اندازی خواهد شد ، ما آثار ادبی و فرهنگی موجود در کتابخانه را به صورت فایل " PDF " بر روی شبکه قرار می دهیم و در مراحل بعدی که در سال های بعد راه اندازی خواهد شد آثار علمی و تحقیقاتی را هم به این مجموعه اضافه خواهیم کرد .
مدیراین طرح در ادامه افزود : نحوه عضویت در این کتابخانه به دو صورت حضوری و آنلاین ( برخط ) که علاقه مندان مدارک لازم را برای ما ارسال خواهند کرد و از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی کتابخانه فرم در خواست خود را تکمیل کنند و بعد از ارسال مدارک مورد نیاز شناسه کاربری و رمزعبور خود را در یافت می کنند .
گنجی درادامه افزود : عضویت در این کتابخانه رایگان نخواهد بود و از مشترکین به صورت سالیانه حق عضویت دریافت خواهد شد .
وی درباره نحوه استفاده از کتابهای تازه منتشر شده در این کتابخانه گفت : در مرحله اول راه اندازی کتابخانه از آرشیوکتابهای قدمی فرهنگی ها و آثاری که حق کپی رایت ندارد و براساس قانون حقوق مولف انتشار آن برای همه آزاد است اقدام خواهیم کرد و در مرحله بعد از طریق قرار دادهایی که با ناشران می بندیم و اطمینان از این که کتاب های آنها در اینترنت به سرقت نخواهد رفت ، کتابهای مورد نیاز را از آنها خواهیم گرفت .
وی در پایان خاطرنشان کرد : این کتابخانه هیچ محدودیتی از نظر تعداد اعضاء و تعداد عناوین کتابها نخواهد داشت و منابع این کتابخانه تا چند میلون عنوان کتاب قابل ارتقاء است .
منبع :خبرگزاری مهر

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved