: باغ کتاب روي تپه هاي عباس آباد
: باغ کتاب روي تپه هاي عباس آباد
چهارشنبه 6 مهر 1384
: باغ کتاب روي تپه هاي عباس آباد
: باغ کتاب روي تپه هاي عباس آباد
با اجراي فازهاي اول و دوم مقدماتي باغ کتاب تهران ، بزودي شاهد راه اندازي بزرگترين مجتمع فرهنگي کتاب ايران در تپه هاي عباس آباد تهران خواهيم بود.
طرح باغ کتاب تهران که در پاسخ به نيازهاي فراوان حوزه کتاب براي داشتن يک مرکز تخصصي از ماههاي پاياني سال گذشته شکل گرفت و در نمايشگاه هجدهم کتاب تهران رنگ جدي تري به خود گرفت ، حالا در مرحله اي است که مي توان به راه اندازي آن ، اميد بيشتري داشت.
مسوولان شهرداري تهران که در نمايشگاه کتاب تهران از ميان 100 طرح ارسالي 10 طرح را برگزيده و به آنها جايزه دادند ، حالا از ميان 3 طرح اول ، يکي را برگزيده و با تشکيل کميته مشاوران فني مشغول عملي کردن آن هستند. اکبر تشکري نيا ، مديرعامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران و مدير اين طرح ، برداشتن گامهاي اساسي اوليه را مژده داده مي گويد: فاز سوم باغ کتاب تهران که شامل کلنگ زني و آغاز مراحل احداث است ، بزودي آغاز مي شود. به عقيده تشکري نيا ، انتخاب گروه مشاوران فني و گرفتن مجوز ساخت و ساز از شوراي شهر و شوراي عالي شهرداري ها، از مهمترين گامهاي اوليه در فازهاي اول و دوم بوده که با موفقيت برداشته شده است.
او مي گويد: دو نهاد عمده مرجع شهري (شوراي شهر شوراي عالي شهرداري ها) احداث باغ کتاب در تپه هاي عباس آباد تهران را با افزايش فضاي باغ از 50 هزار به 90 هزار متر مربع تصويب کرده اند و طرح در حال طي روال طبيعي براي آغاز مراسم کلنگ زني است.
او با اشاره به افزايش فضاي اين طرح ، باغ کتاب را شامل يک مجتمع فرهنگي بزرگ که پاسخگوي همه نيازهاي فرهنگي اعم از کتاب است ، مي داند و مي افزايد: اين طرح به يک طرح ملي تبديل شده است و به تهران محدود نخواهد شد. باغ کتاب تهران که در کنار ميدان فرهنگ احداث خواهد شد به دليل همجواري با مجموعه فرهنگستان ها و کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران ، مکاني خواهد بود که شان کشور ايران در پرداختن به مسائل فرهنگي را ارتقائ خواهد داد. بايد تا زمان کلنگ زني و آغاز طرح و بعد از آن راه اندازي باغ کتاب منتظر ماند با آن که چند ماه نيز از نمايشگاه کتاب با وعده مسوولان مبني بر زدن کلنگ احداث گذشته است.
منبع : جام جم آنلاین

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved