بازار نشر سر و سامان مي يابد
بازار نشر سر و سامان مي يابد
يکشنبه 22 آبان 1384
بازار نشر سر و سامان مي يابد
بازار نشر سر و سامان مي يابد
طرح (مشاوره پيش از چاپ و توليد) از سوي تعاوني توزيع كنندگان كتاب به زودي به اجرا درمي آيد و ناشران و مولفان مي توانند از خدمات مشاوره پيش از چاپ اين تعاوي بهره مند شوند.
هومان حسن پور، نايب رييس تعاوني توزيع كنندگان كتاب ضمن اعلام اين خبر، هدف از اجراي اين طرح را كم كردن مشكل توزيع كتاب در كشور و سرو سامان يافتن بازار نشر عنوان كرد.
وي عدم توجه به نياز بازار نشر و فقدان دانش حرفه اي برخي از ناشران را از جمله مشكلات موجود در اين عرصه دانست وگفت: (در توليد كتاب بايد به بازار مصرف آن توجه كرد اما عدم اطلاع برخي از ناشران و مولفان از بازار نشر باعث ايجاد مشكلاتي در عرصه كارشان مي شود).
وي افزود: (تعاوني توزيع كنندگان كتاب تصميم دارد با استفاده از افراد با سابقه و مطلع در بازار توزيع كشور به رفع مشكل توزيع كتاب در بازار نشر بپردازد).
حسن پور گفت: (با توجه به اينكه توزيع كنندگان كاملاً متصل به بازار هستند و نياز بازار را لمس مي كنند مي توانند استانداردهاي مصرف را به توليد كنندگان انتقال و چارچوب توليد را سرو سامان دهند).
وي افزود: (در اين طرح قرار است در خصوص سوژه كتاب، قطع و شمارگان آن و حتي حروفچيني كتاب، ناشر و مولف را در چاپ كتاب راهنمايي كند).
نايب رييس اين تعاوني اظهار داشت: (هم اكنون نيز ناشران موفق در بازار كشور ازمشاوره پنهان اين تعاوني استفاده مي كنند و اميد است با اجراي اين طرح 50 درصد از توليدات هرز بازار از بين برود).

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved