نشست مديران انتشارات و مسئولين فروشگاه هاي شعب سازمان انتشارات جهاددانشگاهي در سالن كنفرانس معاونت فرهنگي جهاددانشگاهي با حضور رئيس سازمان انتشارات جهاددانشگاهي، معاون فرهنگي جهاددانشگاهي و مديران و مسئولين انتشارات واحدها برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان انتشارات جهاددانشگاهي، محمدسلگي رئيس سازمان انتشارات در اين نشست بخش انتشارات را در ميان بخش هاي مختلف جهاددانشگاهي بسيار چشم گير خواند و افزود: از ميان حدود 370 نفر نيروي فعال در معاونت فرهنگي، 120 نفر نيروي فعال در بخش انتشارات جهاددانشگاهي است و اين جمعيت بسيار قابل توجه مي باشد.
او اضافه كرد: به لحاظ اقتصادي نيز سهم انتشارات حدود 40 درصد سهم معاونت فرهنگي را در بر مي گيرد.
محمد سلگي، با اشاره به بحث فعاليت هاي انتشاراتي در جلسه شوراي مركزي سازمان انتشارات گفت: در اين جلسه اعضاي شورا پس از بررسي هاي لازم مشخص شد كه انتشارات جهاددانشگاهي نه تنها از بودجه جهاد استفاده نمي كند بلكه به صورت كاملاً مستقل هم هزينه هاي خود را تأمين مي كند و هم كمكي براي ساير بخش ها مي باشد.
رئيس سازمان انتشارات جهاددانشگاهي ارزش معنوي اين كار را نيز مهم تلقي كرد و افزود: در دانشگاه ها، مراكز دانشگاهي به حسب وظيفه، كتاب چاپ مي كنند و گاهي اوقات بسياري از اين كتابها انبار مي شود. ولي جهاددانشگاهي از معدود سازمان هايي است كه هم به ملاحظات مالي وهم علمي و فرهنگي توجه دارد.
وي در ادامه به بند دوم اساس نامه جهاددانشگاهي اشاره كرد و افزود:در اين اساسنامه بعد از بند اول، ايجاد تشكيلات مناسب به منظور تأليف، ترجمه و انتشار كتب به نشريات، نتايج تحقيقات و مقالات علمي، فرهنگي و توليد مواد كمك آموزشي آمده است و اين نشان از اهميت فعاليت هاي انتشاراتي در ميان ديگر بخش هاي جهاددانشگاهي دارد.
محمد سلگي يكي از اهداف مهم اين نشست را ايجاد تفاهم، وحدت رويه و اتحاد در ميان واحدهاي جهاددانشگاهي دانست و افزود: براي اينكه جايگاه انتشارات جهاددانشگاهي را در ميان ديگر انتشارات در سراسر كشور بالا ببريم، نياز به ارتباط و پيوند بيشتر با يكديگر داريم.
وي در پايان اضافه كرد: ما ايده هايي براي ايجاد اين مشاركت داريم تا بتوانيم فروشگاه هاي تمامي واحدها را زنجيره اي كنيم. در تلاش هستيم نكات مشتركي را حتي در ظاهر فروشگاه ها ايجاد كنيم.
همچنين در اين مراسم ابوالفضل ديداري گزارشي از وضعيت واحد توزيع سازمان انتشارات جهاددانشگاهي ارائه دادند.
در بخش هايي از گردهمايي كارگاه آموزشي نرم افزار مالي فروش و كارگاه آموزشي مديريت ارتباط با مشتري (CRM) برگزار شد.
در بخش پاياني اين نشست مديران و مسئولان انتشاراتي جهاددانشگاهي به بحث و بررسي در خصوص بهبود تعاملات بين واحدها و ارائه برنامه براي سال تحصيلي جديد پرداختند.