پايگاه جديد اطلاع رساني سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي صبح امروز 17 بهمن با حضور مهندس عليرضا زجاجي، معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي رونمايي شد.
در ابتداي اين مراسم دكتر محمد سلگي، رئيس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي با بيان اهداف راه اندازي پايگاه اطلاع رساني سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي بيان كرد: با توجه به تحولات دنياي امروز، توجه به فضاي مجازي ارزش زيادي دارد و بايد با ابزارهای جدید تجهيز شویم. سايت قبلي سازمان انتشارات، چندين سال قبل طراحي شده بود و تلاش كرديم تغييراتي ايجاد و سايت را به روزرساني كنيم. وي افزود: در حمايت از واحدهاي جهاد دانشگاهي در هر دو سايت، يعني بخش فروش الكترونيكي و بخش پايگاه اطلاع رساني بخشي در نظر گرفته شده است و امكاناتي روي سايت داريم و در نظر داريم كل شعب استاني، فروش الكترونيك و توزيع كتاب از حالت سنتي خارج شوند و مخاطبان به آساني به كتاب دسترسي داشته باشند. در جهاد دانشگاهي اين امكان به صورت ضعيف وجود داشت در حاليكه در 25 شعبه، داراي شعبه انتشاراتي هستيم و در اين سايت قرار است تمامي كتاب هاي جهاد دانشگاهي ارائه شود و واحدها بتوانند كتاب هايشان را معرفي كنند و در واقع در هردو سايت با استفاده از توزيع الكترونيك، هيچ كتابي نباشد كه در دسترس مخاطبان قرار نگيردو ما به هر حال اميدواريم با اين دو سايت خدمات به روزتري را ارائه دهيم.
در ادامه مهندس عليرضا زجاجي، معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي ضمن تبريك ايام الله دهه فجر افزود: كار فرهنگي يكي از اركان اصلي بحث كتاب و كتابخواني ، مطالب علمي و درسي در دسته بندي هاي فرهنگي است. در كار فرهنگي اگر قرار است موفق شويم بايد خود را به روش هاي روز و آنچه كه رقبا استفاده كنند، مجهز كنيم. به هر حال يكي از سايت هاي سازمان انتشارات فروش اينترنتي است و كارهاي زيادي است كه به وسيله ايجاد فضاي مجازي مي توان انجام داد و بنابراين لازم است گسترده شود.
معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي با بيان اينكه بايد شرط مكان و زمان را در فروش كتاب از بين ببريم گفت: شرط بقا در اين بازار به علت مشكلات عرصه فرهنگي اين است كه با صرفه جويي تمام مشكلات را پشت سر بگذاريم و در حقيقت خودمان را با نشاط نشان دهيم.
هامون شريفي، معاون برنامه ریزی و پژوهش سازمان انتشارات جهاد دانشگاهي نيز در ادامه مراسم با ارائه توضيحاتي درباره فروشگاه اينترنتي كتاب در پايگاه اطلاع رساني جهاد دانشگاهي تصريح كرد: در سايت جديد فروشگاه اينترنتي كتاب راه اندازي شده است، اين سايت قسمت هاي مختلفي دارد و واحدها مي توانند تازه هاي نشر را با user و password داخل سايت قرار دهند. بخش كتاب ها ي پرفروش را داخل سايت قرار داده ايم. بخش كتاب هاي پرفروش موضوع بندي شده است كه بر مبناي موضوعات مخاطبان مي توانند كتاب ها را پيدا كنند. بخش اخبار، خريد كتاب و نشاني واحدها از ديگر بخش هايي است كه داخل سايت جديد قرار داده شده است. نشاني تمامي واحدهاي جهاد دانشگاهي و موارد ثبت نام كتاب هاي جديد و دو لينك جستجو و 2 هزار كتاب از کتب منتشر شده توسط جهاد دانشگاهي نيز داخل سايت طراحي شده است.
در پايان اين مراسم مریم مبینی، مدير اطلاعرسانی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، صحبتهایش را با بیان دلایل و ضرورتهای تغییر و طراحی مجدد پایگاه اطلاعرسانی آغاز کرد و توضیحاتی درباره بخشهای مختلف این پایگاه ارایه داد. وی گفت: این پایگاه در همان نشانی قبل، www.isba.ir قابل دسترسی است و اطلاعات کتابهای منتشر شده از سال 1359 در آن گنجانده شده است.
ایجاد امکان الکترونیکی کردن پیشنهاد کتاب و ارایه کد رهگیری کتابها، اطلاعات کامل و ثبت نام مربوط به جشنواره کتاب و جشنواره پایاننامه دانشجویی و ویژگیهای فنی این سایت، موضوعات دیگری بود که مبینی از آنها سخن گفت.