-
کتاب «جامعه شناسی کار و شغل» از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چاپ و روانه بازار نشر شد
دوشنبه 3 آبان 1395
کتاب «جامعه شناسی کار و شغل» از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی چاپ و روانه بازار نشر شد
کتاب «جامعه شناسی کار و شغل» نوشته دکتر مریم نهاوندی عضو هیات علمی دانشگاه تهران به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به بازار نشر عرضه شده است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی کتاب «جامعه شناسی کار و شغل» نوشته دکتر مریم نهاوندی عضو هیات علمی دانشگاه تهران به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی به بازار نشر عرضه شده است.

مؤلف در مقدمه کتاب در بیان معنای کار و تفاوت آن با شغل آورده است کار معنای عام دارد و بخش اصلی زندگی اکثر افراد را تشکیل می‌دهد، کار جایگاه فرد را می‌سازد، پاداش اقتصادی به همراه دارد، نشانۀ اعتقاد مذهبی محسوب می‌شود و وسیله‌ای است برای درک توانایی‌های فردی.

کار و شغل دو مفهوم متفاوتند، کار هر فعالیتی را در برمی‌گیرد ولی شغل، شکل جدیدی در عصر صنعتی یافته است که به فعالیتی در زمان مشخص با دریافت مزد اطلاق می‌گردد که ما را با دنیایی از مسائل جدید روبرو می‌سازد.

کتاب حاضر ابتدا «مباحث کار و شغل» را که دو مفهوم گاهاً متضادند و در امور روزمره به جای یکدیگر بکار می‌روند را مطرح کرده و از آن به دنیای اجتماعی این دو مفهوم راه می‌یابد، در حالیکه تفاوت بسیار عمیقی بین این دو واژه وجود دارد.

این کتاب « جامعه شناسی کار و شغل » را در حوزه نظر مطرح می نماید، لذا در چهار بخش تدوین شده است. به همین دلیل هدفی که نویسندۀ کتاب در ادبیات بخش اول و دوم دنبال می‌کند همانا آشنایی خواننده با مفاهیم و مباحث نظری کار و شغل در معنای جدید و قدیم است که در بخش اول مباحث کار و شغل از منابع فارسی و لاتین استفاده شده است و مفاهیمی که بیشتر در بحث‌ها و نظریات جامعه‌شناسی کار و شغل مطرح می‌باشد مورد توجه قرار گرفته است، مطالبی که نه تنها علوم انسانی و اجتماعی و دانش پژوهان و دانشجویان این رشته بلکه مورد اعتنای عموم مردم همانند کارگران و کارفرمایان قرار خواهد گرفت.

در بخش دوم تفکر و «اندیشه اجتماعی محمد غزالی» طرح شده است و تلاش مولف بر این بوده است تا از لابه‌لای متون فارسی و عربی و بعضی منابع لاتین مباحث فلسفی کلامی و مذهبی مطالب پیش روی مربوط را به صورت مستقیم و غیر مستقین اقتباس نماید. طرح این مطلب، نگاهی عمیق و کنکاشانه به تفکر یکی از متفکرین اجتماعی مسلمان که نگاه قرون گذشته در ارتباط با دنیای کار و شغل را در کنار این مفاهیم در عصر جدید بیان می‌نماید، نه برای مقایسه بلکه برای فهم بهتر و مناسبتر این مفاهیم در دنیای امروز.

بخش سوم و چهارم موضوعات و پدیده‌های جامعه شناسی کار و شغل را در دنیای امروز طرح می‌کند.

در بخش سوم بحث گسترده جامعه شناسی کار و شغل در باره زنان مطرح می‌شود با توجه به وسعت و گستردگی موضوع در حال حاضر با نگاهی به « کار و شغل زنان» تنها میتوانیم قسمتی از این دنیای وسیع را نشان دهیم.

در بخش چهارم پدیده جدید دنیای معاصر «جهانی شدن» را طرح می‌کند.

لازم به ذکر است کتاب« جامعه شناسی کار و شغل »با شمارگان 1000 نسخه و در 208 صفحه در قطع وزیری و به بهای 100000 ریال از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2025 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved