به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، تازه ترین اثر سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با نام " آنچه که مدرسه را به یک سازمان یادگیرنده تبدیل میکند" روانه بازار نشر کشور شد.
این کتاب در قالب سه فصل که فصل اول آن به معرفی مفاهیم اولیه مدرسه به عنوان یک سازمان یادگیرنده پرداخته و سوالات و البته رویکرد و روش را عنوان میکند؛ فصل دوم به طورکلی به تحلیل جامعی از ادبیات سازمان یادگیرنده در فضای مدارس و طرح انتقادات و چالشهای موجود در این حوزه میپردازد. در این کتاب علاوه بر موارد گفته شده به بررسی ابزارهای ارزیابی سازمانهای یادگیرنده که در طی دهههای اخیر توسعه یافته و مورد استفاده قرار گرفته، پرداخته شده است. سپس در فصل سوم بر مبنای طرحها و الگوهای مطرح شده در فصل قبل، ویژگیهای مدرسه به عنوان یک سازمان یادگیرنده در یک مدل هفت بعدی جامع، عملیاتی و مورد بحث قرار میگیرد.
این کتاب توسط مارکو کولز و لوییس استول تالیف و توسط عباس خورشیدی ، ندا فدایی و حمید علی اکبری ترجمه و توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با قیمت 100000 ریال به چاپ رسیده است.