به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ادبیات استراتژیک به صورت سنتی بر شرکتهای بزرگ متمرکز بوده است و بسیاری از مفاهیم و توصیههای آن پاسخگویی الزامات منحصر به فرد فعالیتهای کارآفرینانه و اقدامات استراتژیک شرکت های کوچک و متوسط نیست. برای رفع این چالش تلاشهایی برای تلفیق مدیریت استراتژیک و کارآفرینی صورت گرفته است که به بروز و ظهور مفاهیمی مانند چشم انداز و ماموریت کارآفرینانه ، استراتژیهای ورود کارآفرینانه ، استراتژی های اقیانوس آبی ، رهبری کارآفرینانه، جایگاه یابی در فضای رقابتی دوسوتوانی نوآوری و کارآفرینی استراتژیک منجر شده است.
کتاب حاضر برای پاسخ به نیازهای کارافرینان به مباحث مدیریت استراتژیک و بر اساس یک دیدگاه تلفیقی و مبتنی بر دو محور اصلی نگاشته شده است.
در محور نخست به مباحث اصلی مدیریت استراتژیک و کارآفرینی پرداخته شده است تا آشنایی کلی با این دو حوزه فراهم شود. در محور دوم که وجه تمایز اصلی این کتاب با سایر کتابهای مدیریت استراتژیک است ، سرفصل های تخصصی تر مدیریت استراتژیک برای کارآفرینان، بر مبنای منابع پژوهشی مختلف مورد بحث قرار گرفته است.
مطالعه این کتاب به چند دسته از مخاطبان توصیه میشود نخست دانشجویان رشته های کارآفرینی، مدیریت بازرگانی ، mba و سایر رشته های مرتبط با کسب و کار که فصول این کتاب بخش زیادی از سرفصلهای مصوب دروس مربوط به مدیریت استراتژیک آنها را پوشش می دهد. دوم، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار که برای بهبود توانمندی تصمیمگیری استراتژیک خود نیازمند آشنایی با دانش نظری و مثال های عملی مدیریت استراتژیک در فعالیتهای کارآفرینانه هستند. سوم، علاقه مندان به دانش عمومی مدیریت که با توجه به تلاش برای ساده نویسی و قابل فهم بودن کتاب برای مخاطب آن میتوانند بدون نیاز به پیش مطالعه سایر مباحث مدیریت استراتژیک از محتوای کتاب بهره بگیرند.
این کتاب 328 صفحه ای در شمارگان1000 نسخه و با قیمت 23000 تومان به بازار نشر ارائه شده است.
علاقه مندان برای تهیه این اثر می توانند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آدرس تهران - خيابان انقلاب - بين فلسطين و چهار راه وليعصر- فروشگاه و نمايشگاه دائمي كتاب جهاد دانشگاهي مراجعه نموده و یا با شماره تلفن : 02166487625 حاصل نمایند.