بازی کاری به معنای به کارگیری مکانیک و جنبههای پویایی بازی در سناریوهای غیر بازی است. به بیان دیگر، بازی کاری دسته ای از بازیها را در بر میگیرد که به صورت بالقوه هدفشان حل مشکلات انسانی با استفاده از بازی هاست. این مفهوم جدید که نخستین بار در سال ۲۰۱۰ مطرح شد به سرعت گسترش یافته و سازمانهای متعددی در جهان در حال بررسی چگونگی ترکیب عناصر بازی کاری با کسب و کارهای روزانه شان هستند.
بازی کاری میتواند در محیطهای آموزشی نیز به عنوان یک ابزار یاددهی و یادگیری به کار گرفته شود. کتاب حاضر درصدد پاسخ به این سوال کلیدی است که چگونه می توان بازی کاری به عنوان عامل انگیزشی در سازمانها و واحدهای آموزشی و یا حتی محیطهای شهری استفاده کرد.
این اثر از جمله نخستین تلاش ها در کشور است که در جهت معرفی بازی کاری، طراحی بازی کاری نظریه های پایه آن، کاربرد های مختلف آن در آموزش، مدیریت فناوری اطلاعات، بازاریابی، طراحی شهری و منابع استفاده از آن در سازمان ها و کسب و کارها گام برداشته است.