به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، در این گردهمایی عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی ضمن تبریک ایام ماه رجب، از واحدهای انتشاراتی جهاددانشگاهی برای راهیابی کتابهای جهاددانشگاهی در مرحله نهایی کتاب سال جمهوری اسلامی تشکر و قدردانی کرد.
او در ادامه بر مخاطبشناسی و شناخت ذائقه مخاطبان برای تولید و چاپ کتاب با کیفیت بالا تأکید کرد.
پیشنهاد جهاد دانشگاهی به مؤلفان ومترجمان با توجه به شناخت از آنها به منظور سرمایهگذاری تولید کتاب، تاکید چاپ کتاب با کیفیت برای جلوگیری از تنزل و کاهش اعتبار برند جهاددانشگاهی و انجام فعالیتهای مشترک با معاونتهای آموزشی و پژوهشی و استفاده از ظرفیتهای داخلی از دیگر مطالبی بود که دکتر علیزاده به آنها اشاره کرد.
تاکید بر حفظ برند جهاددانشگاهی و همگرایی بیشتر شعب
در ادامه مراسم حامد علیاکبرزاده، سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی با قدردانی از تمامی جهادگران برای راهیابی کتابهای این نهاد به مرحله دوم جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی به تقویت ارتباط بیشتر با مراکز، دانشگاهها و پژوهشگاههای جهادانشگاهی به منظور استفاده از ظرفیتهای علمی آنها اشاره کرد.
تقویت ارتباط بیشتر با رؤسای واحدها جهت جذب حمایت بیشتر از انتشارات، تدوین دستوالعمل واحد نشر با همفکری واحدها، وحدت رویه در شکل ظاهری تولیدات، توجه بیشتر به محتوای علمی تولیدات، استفاده از ظرفیتهای علمی مراکز، دانشگاهها و پژوهشگاههای، رعایت اولویتهای موضوعی و تدوین پروژه برای تولید کتاب از موضوعاتی بود که سرپرست سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آنها پرداخت.
او هچنین به فعالیتهای ترویجی از قبیل طرحهای هماهنگ پایاننامه سه دقیقهای، کتاب سه دقیقهای، فصل سخن و لزوم اطلاع رسانی بیشتر به منظور برگزاری با کمیت بالاتر و کیفیت بیشتر پرداخت.
علیاکبرزاده با بیان اینکه ارزیابی واحدها برای حمایت و شناساندن نقاط قوت و ضعف آنها و با هدف ارتقای کیفی و کمی در زمینه تولید محتوای علمی و برنامههای ترویجی انجام میگیرد، اظهار کرد: توجه بیشتر به برند جهاد دانشگاهی و جلوگیری از برندفروشی و یکسانسازی برند فروشگاه ۱۶ برای کلیه فروشگاههای کتاب جهاددانشگاهی با ابلاغ جناب آقای دکتر طیبی از اقدامات دیگری است که باید در سازمان مورد توجه قرار بگیرد. تعامل و همکاری با واحدهای آموزشی برای استفاده از تولیدات علمی واحدها و استفاده از ظرفیت آموزش هم از دیگر برنامههای سازمان خواهد بود.
معرفی فروشگاه جامع اینترنتی کتاب جهاد دانشگاهی
در بخش پایانی این مراسم نیز از فروشگاه اینترنتی کتاب جهاددانشگاهی که با هدف یکپارچهسازی فروشکتابهای جهاد دانشگاهی راهاندازی شده است، رونمایی شد.
تقدیر از رئیس سایق سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی
همچنین در این نشست از زحمات دکتر عادل تقوی رئیس سابق سازمان انتشارات، تقدیر شد. او در سخنانی اظهار کرد: حرکت به سوی کیفیتر شدن تولیدات و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی و بهبود بیشتر روندهای تولید محتوا از اهداف سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی بوده است.
تقوی سپس به برگزاری فعالیتهای ترویجی با کیفیت و رقابت با سایر ناشران دانشگاهی توسط مجموعه انتشارات جهاددانشگاهی اشاره کرد.
تقدیر از واحدهای برگزیده جهاد دانشگاهی
دیگر برنامه گردهمایی معرفی شعب شایسته تقدیر جهاددانشگاهی بود که در این بخش برنامه سه شعبه استان مرکزی، قم و اردبیل به عنوان شعب شایسته تقدیر معرفی شدند.
در ادامه نشست درباره راهکاهای تعامل و همگرایی مراکز جهاد دانشگاهی بحث و تبادل نظر شد.