-
کتاب «روایت حکمت» منتشر شد/ مجموعه‌ای دو جلدی درباره تاریخ فلسفه اسلامی
یکشنبه, 13 شهریور,1401
کتاب «روایت حکمت» منتشر شد/ مجموعه‌ای دو جلدی درباره تاریخ فلسفه اسلامی
مجموعه دوجلدی «روایت حکمت» که به گفت‌وگوهایی درباره تاریخ فلسفه اسلامی اختصاص دارد، به قلم دکتر عبدالله نصری و به همت سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، جلد نخست این اثر به مباحثی درباره کندی، فارابی، زکریای رازی، ابوالحسن عامری،ابوحیان توحیدی، ابن‌سینا، فخررازی، ابن‌عربی، سهروردی، جلال‌الدین دوانی، میرداماد و... اختصاص دارد. این مباحث در گفت‌و‌گو و بحث با استادانی مانند غلامرضا اعوانی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، جلال‌الدین مجتبوی، علی شیخ‌الاسلامی و دیگران تدوین شده است.

جلد دوم این کتاب نیز دربردارنده مطالبی درباره ملاصدرا، قاضی سعید قمی،حکیم سبزواری، میرزای جلوه، میرزامهدی آشتیانی، رفیعی قزوینی و دیگران است. در این مجلد نیز با استادانی مانند آیه‌الله جوادی آملی، آیه‌الله سید محمد خامنه‌ای، دکتر احمد بهشتی، آیه الله محمد اسماعیل صائنی، دکتر سید مصطفی محقق داماد و دیگران  بحث و گفت‌و‌گو شده است.

در این اثر علاوه  بر اینکه اندیشه های فیلسوفان برجسته جهان اسلام مورد بحث و کنکاش قرار گرفته و روایتی جذاب از فکر و نظر آنان ارایه شده است، سخن از فیلسوفان و حکمایی به میان آمده است که جای خالی آنها در بسیاری از کتاب های تاریخ فلسفه اسلامی همیشه احساس می‌شده است.

 کتاب حاضر همچنانکه یک درسنامه و مرجع مناسب برای درس تاریخ فلسفه اسلامی است، برای استفاده عموم علاقه مندان به فلسفه و حکمت نیز مفید خواهد بود.

گفتنی است جلد اول کتاب «روایت حکمت»  با قیمت 250 هزار تومان در 764صفحه و جلد دوم آن با قیمت 135 هزارتومان در 506 صفحه روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب اینترنتی به آدرس  16book.ir مراجعه نمایند.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved