-
«نظریه‌پردازی داده بنیاد» وارد بازار نشر شد/ اثری جدید در زمینه روش تحقیق کیفی
شنبه, 16 مهر,1401
«نظریه‌پردازی داده بنیاد» وارد بازار نشر شد/ اثری جدید در زمینه روش تحقیق کیفی
کتاب «نظریه‌پردازی داده‌بنیاد» نوشته اووه فلیک و ترجمه الهام ابراهیمی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، این کتاب به مبانی و بنیان‌های فلسفی نظریه‌پردازی داده بنیاد و روش های کاربرد و کاربست این رویکرد پرداخته است.

کتاب حاضر را می توان یک برنامه پژوهشی جامع، توام با فهم خاصی از فرایند پژوهش، انتخاب مواد و همچنین تولید و استفاده از داده‌های کیفی دانست. نظریه‌پردازی داده بنیاد، به دلیل هدف اصلی‌اش که شامل طرح نظریه‌ها با استفاده از تحلیل‌های تجربی و ارائه تبیین برای پدیده‌هاست، از دیگر برنامه‌های پژوهشی کیفی متمایز است.

نویسنده کتاب، اووه فلیک در این کتاب در مورد هر مرحله از فرآیند پژوهش نظریه‌پردازی داده بنیاد بحث می‌کند. این مراحل عبارتند از صورت‌بندی پرسش پژوهش از طریق تحلیل داده‌ها، نمونه گیری، دسته‌بندی و اشباع نظری، جمع‌آوری داده‌ها، کدگذاری و شکل‌دهی به نظریه از طریق داده‌ها.

این اثر می‌تواند منبعی مناسب برای درس روش تحقیق رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی باشد.

گفتنی است، کتاب « نظریه‌پردازی داده بنیاد » مشتمل بر 10 فصل و با 302 صفحه و قیمت 105 هزار تومان روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان برای خرید این کتاب می‌توانند به نشانی 16book.ir مراجعه کنند. این کتاب همچنین از طریق فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بين خیابان فلسطين و چهارراه وليعصر، کتاب‌فروشی شانزده در دسترس قرار دارد.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved