جایزه استاد خادم کتاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرعشی نجفی اعطا می شود
سه شنبه, 23 آبان,1402
جایزه استاد خادم کتاب به حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرعشی نجفی اعطا می شود
در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی از حجت الاسلام و المسلمین دکتر مرعشی نجفی تجلیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، بر اساس اعلام دبیرخانه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی، در مراسم اختتامیه این جشنواره از حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود مرعشی نجفی با عنوان «استاد خادم کتاب» تجلیل به عمل خواهد آمد.

 آثار مستقل سید محمود مرعشی نجفی به‌طور عمده در زمینه فهرست‌نگاری نسخ خطی، کتابشناسی و شرح حال شماری از اندیشمندان مسلمان ایران است. از سال 1341 تا سال 1382 در مدت چهل و یک سال، او دوازده کتاب تألیف کرده است. علاوه بر این، وی ۹ اثر را تصحیح کرده و ۶۴ کتاب نیز زیر نظر وی منتشر شده است. شرح حال و افکار و آثار و عقاید و نظریات‌ ابن سینا، شرح حال و آثار و آراء و عقاید و نظریات‌ ابو حامد غزالی، شرح حال و آثار و آراء ابو نصر فارابی، المسلسلات فى الاجازات، گنجینه (فهرست بخشی از نسخه‌های خطی‌ فارسی سمرقند و بخارا و خوارزم)، فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه بزرگ‌ آیت الله العظمی مرعشی نجفی و ... برخی از آثار مستقل وی می باشد.

در این مراسم همچنین قرار است 5 اثر برگزیده و 11 اثر شایسته‌تقدیر در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی مورد تجلیل قرار گیرد.

گفتنی است آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی از ساعت 9 تا 12 روز دوشنبه، 29 آبان در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved