کتاب «ایده علوم انسانی ؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» منتشر شد
یکشنبه, 24 دی,1402
کتاب «ایده علوم انسانی ؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» منتشر شد
کتاب «ایده علوم انسانی ؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» نوشته مالک شجاعی جشوقانی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به همت سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی،  این کتاب به بررسی مواجهه فلسفی با مسئله علوم انسانی در سه سطح معرفت شناسی، نهادی و گفتمانی و با نظر به تجربه ایران معاصر می‌پردازد.

مالک شجاعی جشوقانی در معرفی کتاب نوشته است: هر گونه مواجهه معاصر و قابل دفاع با مسئله « علوم انساني» در مطالعات آموزش عالی مستلزم مطالعه فلسفی -انتقادی سیر تاریخی تکوین علوم انسانی در خاستگاه اصلی آن یعنی غرب مدرن و مطالعه دقيق و مستند تجربه مواجهه با علوم انسانی مدرن در فضای فکری ایران معاصر است . این کتاب به بررسی این مواجهه در سه سطح 1- معرفت شناسانه 2- نهادی و3- گفتمانی پرداخته و نشان داده است که راه سیاست گذاری موثر در آموزش ، پژوهش و ترویج علوم انسانی در دو سطح دانشگاهی و حوزه عمومی ، از مسیر مطالعات بنیادین سیاست پژوهی در علوم انسانی می‌گذرد.

کتاب «ایده علوم انسانی ؛ تاملاتی بر تجربه ایران معاصر» مشتمل بر سه فصل و با 196 صفحه و قیمت 136000 تومان توسط سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی راهی بازار کتاب شده است.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved