کتاب «ارتباطات محیط‌زیست و حوزه عمومی» منتشر شد
دوشنبه, 07 اسفند,1402
کتاب «ارتباطات محیط‌زیست و حوزه عمومی» منتشر شد
کتاب «ارتباطات محیط‌زیست و حوزه عمومی» نوشته فدرا سی. پزولا، رابرت کاکس، ترجمه دکتر سیروان عبدی و با مقدمه دکتر سید سعیدرضا عاملی توسط سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، این کتاب مقدمه‌ای جامع از رشته در حال رشد ارتباطات محیط زیست ارائه می‌دهد. همچنین این کتاب پیشگامانه بر نقشی تمرکز دارد که ارتباطات انسانی در تأثیرگذاری بر نحوه درک ما از محیط ایفا می‌کند.

 نویسندگان کتاب، پزولا و کاکس به بررسی تعاریف ما از مشکلات محیط زیستی و اقداماتی می پردازد که در قبال جهان طبیعی انجام می‌دهیم. نویسندگان با ارائه مثال‌هایی ملموس خواننده را با زمینه‌ها، اصطلاحات و بحث‌های اصلی این حوزه در حال تحول آشنا می‌سازند.

پزولا و کاکس در این کتاب در 14 فصل موضوع‌های مختلفی را واکاوی کرده‌اند. این کتاب با نسبت مسئله محیط زیست و ارتباطات آغاز می‌شود، سپس زمینه‌هایی مانند روزنامه نگاری محیط زیست، بازنمایی محیط زیست در محصولات فرهنگ عامه، عمومی کردن مسائل زیست محیطی توسط دانشمندان، عمومی کردن ریسک‌های بوم‌شناختی به کمک ظرفیت‌های ارتباطی، پویش‌های زیست محیطی، رسانه‌های جدید و محیط زیست، جنبش‌های زیست محیطی، رسانه‌‌ها و عدالت زیست محیطی و در نهایت قوانین محیط زیستی و منازعات زیست محیطی مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به نگاه نسبتاً جامع این کتاب می‌توان آن را به دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های علوم ارتباطات، مطالعات ارتباطی، روزنامه‌نگاری، روابط عمومی، فرهنگ و ارتباطات، جامعه‌شناسی و محیط‌زیست توصیه کرد.

کتاب «ارتباطات محیط‌زیست و حوزه عمومی» با 606 صفحه و قیمت 425 هزار تومان روانه بازار نشر شد. علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به آدرس https://www.16book.ir/Shop/BookDetail/18636 مراجعه نمایند. این کتاب همچنین از طریق سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بين خیابان فلسطين و چهارراه وليعصر، کتاب‌فروشی شانزده در دسترس قرار دارد.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved