کتاب «شناخت و تحلیل محیط امنیتی» به چاپ پنجم رسید
سه شنبه, 08 خرداد,1403
کتاب «شناخت و تحلیل محیط امنیتی» به چاپ پنجم رسید
کتاب «شناخت و تحلیل محیط امنیتی» نوشته مجتبی جامعی به چاپ پنجم رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی، کتاب «شناخت و تحلیل محیط امنیتی» نوشته مجتبی جامعی در سال 1402 در اولین چاپ خود مورد استقبال علاقه‌مندان این حوزه قرار گرفت و در بهار 1403 برای پنجمین بار منتشر شد.

 مولف درباره کتاب می گوید: ایجاد محیط امنیتی یکی از کارکردهای دولت‌ها در نظام بین المللی است که جستجو، پیگیری، تحقق و تثبیت منافع امنیت ملی تا شکل‌گیری قدرت در آن کشورها را بنا به تشخیص کارگزاران فراهم می‌آورد؛ لذا در عصر حاضر، فهم، شناخت و تحلیل محیط امنیتی از مباحث متغیر، متصلب، متورم، سیال، پرتنش، پرکنش، پرجدال و دارای ایراد و ابهام در قلمرو مطالعات امنیتی بوده و از ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های برخوردار است نیز وسعت و عمق آن نیز مستمراَ در حال تغییر وتحول است. تفوق در محیط امنیتی نیازمند بررسی چهار موضوع کلیدی اعم از؛ فلسفه و چیستی امنیت، محیط‌شناسی، منافع ملی و منافع امنیت ملی، محیط غیرامنیتی و محیط امنیتی و روش‌های تحقق محیط امنیتی است. در این کتاب به طور مفصل به تحلیل این مباحث پرداخته است.

 گفتنی است این کتاب در قطع رقعی  با  202 صفحه و قیمت200 هزار تومان توسط سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی منتشر و روانه بازار نشر شده است.


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved