معرفی کتاب سه دقیقه ای

این طرح معطوف به هنر و فنون معرفی کتاب است و در آن تلاش می‌شود تا از یک سو بتوان از ظرفیت‌های دانشجویان در معرفی کتاب‌های ارزشمند استفاده کرد و از سوی دیگر مهارت‌‌های ارتباطی فن بیان و بیش از همه انگیزه کتابخوانی و مطالعه را در دانشجویان تقویت کرد. یکی دیگر از اهداف این جشنواره به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کتاب و کتابخوانی در میان دانشجویان است.

امروزه این ایده در دنیا با عناوینی چون book promotion و book trailer بسیار مورد توجه است و تبلیغات گسترده‌ای برای آن انجام می‌شود. درواقع این نوع برنامه‌ها به دنبال این هستند که چطور می‌توان یک کتاب را تبلیغ و معرفی کرد و یک کتاب با چه ترفندها و روش‌هایی قابل ترویج است. حاصل این فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی چند امر مهم است:

1- کتاب‌ها بهتر و بیشتر معرفی می‌شوند و طبیعتاً بیشتر خوانده می‌شوند.

2- کتاب‌ها با استفاده از رو‌ش‌های خلاقانه و ایده‌های نو معرفی می‌شوند.

3- تجربه‌های کتابخوانی به اشتراک گذاشته می‌شود.

4- کتاب‌ها بیشتر فروش می‌روند.

باید توجه داشت که در کنار هدف فرهنگی و ترویجی این جشنواره می‌توان دستاوردهای اقتصادی آن را نیز لحاظ کرد. کتابی که بیشتر و با کیفیت بالاتر معرفی و تبلیغ می‌شود، بیشتر خوانده می‌شود و بیشتر هم فروش می‌رود.

در مرحله مقدماتی این مسابقات واحدهای جهاد دانشگاهی همکاری خواهند داشت. برای هر واحد یکی از موضوعات علوم انسانی و یا عمومی انتخاب و کتاب‌هایی به عنوان پیشنهاد معرفی می شود. هر واحد مسابقه را در دو بخش شامل کتب معرفی شده و بخش آزاد برگزار می کند. برگزیده هر واحد راهی مرحله نیمه نهایی خواهد شد. در مرحله نیمه نهایی نیز به تشخیص هیات علمی مسابقات تعدادی کتاب معرفی می‌شود و افراد می‌توانند از میان آنها یکی را انتخاب و ارائه نمایند.

برگزیدگان این مرحله نیز راهی فینال می شوند (بین 3 - 5 نفر) که در این مرحله نیز تعدادی کتاب معرفی و نهایتاً برگزیده از بین این افراد انتخاب می شود.

 

 


تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved