ماشین های تسطیح اراضی خودگردان
نویسنده:
دکتر امین لطفعلیان دهکردی و اشکان فارسی
مترجم:
-
سال نشر:
1401
صفحه:
501
نوبت چاپ:
1

کتاب « ماشین های تسطیح اراضی خودگردان» به قلم دکتر امین لطفعلیان دهکردی و اشکان فارسی گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد در 501 صفحه در قطع وزیری، گردآوری و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهي استان وارد بازار نشر شده است.

در معرفی این کتاب می­خوانیم: کتاب ماشین‌های تسطیح اراضی خودگردان به بررسی ساختار، اجزا و عملکرد ماشین‌های سنگین راهسازی و تسطیح اراضی می‌پردازد. با توجه به اینکه تسطیح اراضی در بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از فعالان صنعت کشاورزی به نقش تسطیح اراضی در افزایش بهره‌وری انرژی و مدیریت آب آگاهی دارند، بنابراین انتخاب دقیق و مناسب ماشین‌های تسطیح اراضی از مواردی است که برای انجام این عملیات باید به آن توجه شود. در اغلب موارد، انتخاب صحیح ماشین تسطیح اراضی متناسب با عملیات تسطیح اراضی می‌تواند سرعت انجام عملیات، میزان مصرف انرژی و دقت آن را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین مدیریت صحیح این ماشین‌های خودگردان در زمان انجام عملیات تسطیح اراضی از مواردی است که مورد توجه قرار دارد. بر این اساس کتاب ماشین‌های تسطیح اراضی خودگردان با هدف بررسی نحوه استفاده از ماشین‌های تسطیح اراضی خودگردان، شناخت فناوری آن‌ها، نحوه تعمیر و نگهداری دقیق ماشین و... تدوین شده است. در این کتاب نحوه عملکرد اجزای این ماشین‌ها، ساختار پیشرانه، انواع صفحه برش و جمع آوری خاک، عملیات خاک برداری، تسطیح و فشرده سازی مخصوص راه‌های ارتباطی اراضی کشاورزی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. مخاطب این کتاب تولیدکنندگان ماشین‌های تسطیح اراضی خودگردان، پیمانکاران عملیات تسطیح اراضی و راهسازی، دانشجویان، پژوهشگران و... می‌باشند.

 یاد آور مي شود انتشارات جهاد دانشگاهي استان چهارمحال و بختياري که به صورت تخصصي در حوزه نشر دانشگاهي فعاليت مي کند، تلاش مي کند در کوتاه ترين زمان ممکن آثار دانشگاهيان و اساتيد (اعم از تاليف و ترجمه و پايان نامه هاي شاخص دانشجويي) را به چاپ برساند و اساتيد دانشگاهي و صاحب نظران و مولفان مي توانند براي اخذ مشاوره در خصوص مراحل تاليف کتاب و چاپ آثار خود به دفتر انتشارات جهاد دانشگاهي استان واقع در دانشگاه شهرکرد- جنب دانشکده منابع طبيعي- معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي مراجعه کرده و يا با شماره 32320323يا 32320070 و در روزهاي شنبه تا چهارشنبه هر هفته در ساعات 8 تا 16 تماس حاصل کنند. همچنين تارگاه jchb.ir براي کسب اطلاعات بيشتر اعلام مي شود.

پیشگفتار

فصل اول: مفاهیم و تعاریف

فصل دوم: ماشین های تسطیح اراضی خودگردان اولیه

فصل سوم: ماشین های تسطیح اراضی خودگردان ثانویه

منابع و مراجع

دسته بندی موضوعی موضوع فرعی
كشاورزي و منابع طبیعی کشاورزی

تمامی حقوق این سایت برای سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 Iranian Students Booking Agency. All rights reserved