رفتار مصرفکننده در حوزه مطالعات بین رشتهای است. دیدگاههای مختلف و متعددی رشته نوی رفتار مصرفکننده را تشکیل میدهند. در واقع به سختی میتوان رشتهای را تصور کرد که بیشتر از این رشته، ماهیت میانرشتهای داشته باشد. روانشناسی تجربی، روانشناسیبالینی، اقتصاد خرد/ بومشناسی انسانی، روانشناسی اجتماعی، جامعهشناسی، اقتصاد کلان نشانهشناسی/ نقد ادبی، جمعیتشناسی، تاریخ و انسانشناسی فرهنگی از جمله مطالعا تبین رشتهای هستند. بر این اساس بازاریابها در پی مطالعه و بررسی رفتار مصرفکننده هستند تا بتوانند آن را پیشبینی، کنترل و هدایت کنند واز این طریق ضمن برآوردن نیاز و خواسته مشتریان،به سهم بالایی از بازار دست یافته وبه شرکت سود کافی برسانند. به عبارت دیگر؛ برای پیشبینی، تغییرو اصلاح رفتار افراد، پیش از هر چیزی، باید نحوه رفتار آنها را مطالعه کرد.
فصل اول: کلیات رفتار مصرفکننده
فصل دوم: ادراک و یادگیری مصرفکننده
فصل سوم: انگیزش، نگرش و ارزش در رفتار مصرفکننده
فصل چهارم: سبک زندگی و شخصیت مصرفکننده
فصل پنجم: گروههای مرجع، طبقۀ اجتماعی و درآمد
فصل ششم: تصمیمگیری فردی و سازمانی
فصل هفتم: خرید و کنارگذاری
فصل هشتم: ارتباطات
فصل نهم: فرهنگ و قومیت
منابع
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
روانشناسی
کارآفرینی روانشناسی |